شناسهٔ خبر: 38220632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

گلایه سفارت ایران به فشار نهاد‌های فرانسوی به کشور

اعتماد یک وجهی نیست. برخی نهاد‌های فرانسوی شدیدترین فشار‌ها را متوجه ایران می‌کنند، حتی در حوزه دارو! و حتی بدتر از ایالات متحده! انرژی دو کشور نباید در

صاحب‌خبر -
سفارت ایران در پاریس در واکنش به اظهارات رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران اعلام کرد: برخی نهاد‌های فرانسوی شدیدترین فشار‌ها را متوجه ایران می‌کنند، حتی در حوزه دارو و حتی بدتر از آمریکا.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در واکنش به توئیت رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران درباره آزادی فریبا عادلخواه و رولان مارشال که به دلایل امنیتی در ایران در بازداشت هستند، عنوان کرد: «اعتماد یک وجهی نیست. برخی نهاد‌های فرانسوی شدیدترین فشار‌ها را متوجه ایران می‌کنند، حتی در حوزه دارو! و حتی بدتر از ایالات متحده! انرژی دو کشور نباید در "دراز مدت" صرف موضوعات ناشی از عناصر ثالث و "کوتاه مدت" شود.»

براساس این گزارش، خانم «آن ژنوته» رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در توئیتی با ابراز امیدواری نسبت به آزادی فریبا عادلخواه و رولان مارشال نوشته است: «بیاییم روابط فرانسه و ایران را بر پایه اعتماد و نه بی اعتمادی بنا کنیم.» سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه پیش از این گفته بود: خانم عادلخواه تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده و وکیل ایشان از جزییات پرونده اطلاع داشته و پرونده وی توسط قوه قضاییه در دست بررسی است. رولان مارشال تبعه فرانسوی نیز به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» بازداشت شده است.

نظر شما