شناسهٔ خبر: 38220132 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرلشکر صفوی: حاج قاسم سرباز خدا و اسلام بود

علی قورچیان

سردار سرلشکر پاسدار صفوی تاکید کرد که محبوبیت حاج قاسم سلیمانی محصول مکتب اسلام و سال های دفاع مقدس و خدمات خیری است که به مردم کشور و ملت های مظلوم جهان ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در هفدهمین مجمع خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا ضمن تبریک فرا رسیدی ولادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) حجتی برتمام ائمه هستند. خدا را باید شکر کنیم که در زمان قاجاریه زندگی نمی کنیم و پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و قدرت نفوذ اسلام را در عراق و سوریه دیدیم. اگر حاج قاسم نبود عراق و سوریه سقوط می کردند. چه شد حاج قاسم اینقدر محبوب خدا شد. آیا عادی است که میلیون ها نفر برای تشییع ایشان به خیابان بیایند.

وی در ادامه اظهار کرد: حاج قاسم محبوب خدا بود چراکه سرباز خدا و اسلام بود. محبوبیت او محصول مکتب اسلام و سال های دفاع مقدس و خدمات خیری است که به مردم کشور و ملت های مظلوم جهان ارائه داد. حاج قاسم بعد از هشت سال دفاع مقدس مشغول مبارزه با اشرار و تروریست ها در سوریه، لبنان و افغانستان شد و جبهه ایران بین المللی شد. ایشان با صهیونیست ها و اشغالگران و تروریست ها مقابله کرد.

سردار سرلشکر صفوی در ادامه تصریح کرد: حاج قاسم چون بنده خدا بود و از سلسله مراتب ولایت اطاعت می کرد و انسانی اهل عمل صالح بود در دل مردم جای دارد. او بعد از جنگ هم به جهاد روی آورد و جهاد را ترک نکرد. جهاد برای او عمل صالح بود.

رئیس هیئت امنای خیریه امدادگران عاشورا ادامه داد: ما در برنامه پنج سال آینده سه بعد گسترش، هم افزایی و تعامل و توجه به پیشگیری و بهداشت را در موسسه دنبال می‌کنیم. برای اینکه بتوانیم خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری ارئه دهیم باید منابع بیشتری داشته باشیم. ما بودجه دولتی نداریم و یک نهاد مردمی هستیم. اگر تعداد حامیان و نیکوکاران افزایش یابد قصد داریم خدمات خود را به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم. این احتیاج به کمک های خیرین عزیز دارد. ما می خواهیم با همه نهادها که در کار تخصصی در حوزه درمان به مردم کمک می کنند و پزشکان عالیقدر تعامل داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ۴۴ کارخانه تولید دارو با خیریه ما همکاری دارند. ما پزشکانی داریم غیر از درمان مریض ها کمک ها نقدی نیز به موسسه می کنند. ما به این تصمیم رسیدیم در سال ۹۹ به بحث پیشگیری و معنویت درمانی بپردازیم. اینکه ما آداب اسلامی که باعث سکینه و آرامش است را در خانواده ها ترویج دهیم. نماز خواندن و قرآن خواندن آرامش به انسان می دهد. فردی که سرطان دارد اگر ایمان به خدا و ائمه داشته باشد قطعا در حفظ روحیه او تاثیر گذار است.

وی در پایان افزود: ما هم در جنگ تحمیلی و هم در شفا مریض ها نیز تاثیر نصرت الهی و ائمه را دیدیم‌. دولت نمی تواند همه کارها را به تنهایی انجام انجام دهد. ما زمانی ۳۶ میلیون جمعیت داشتیم و روزانه شش میلیون بشکه نفت صادر می کردیم. امروز روزانه زیر ۷۰۰ هزار بشکه نفت صادر می کنیم و می خواهیم ۸۰ میلیون جمعیت را اداره کنیم. اگر به کمک هم بیاییم کشور ما در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار می گیرد. کمک فقط مالی نیست بلکه حضور ما نیز می تواند تاثیر گذار باشد.
انتهای پیام

نظر شما