شناسهٔ خبر: 38220008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترکیه از قربانی شدن ۶۳ نظامی سوری در حملات آنکارا خبر داد

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد بر اثر حملات این کشور علیه ارتش سوریه در ادلب، ۶۳ نظامی سوری «از پای درآمدند».

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت دفاع ترکیه آمار قربانیان حمله نظامی خود علیه دولت سوریه را منتشر کرد.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای کوتاه در صفحه توییتری خود مدعی شد طبق اطلاعات رسیده از برخی منابع در داخل ادلب، ۶۳ نفر از نیرو‌های دولت سوریه بر اثر این حملات «از پای درآمده‌اند».

گفتنی است ترکیه برای اشاره به تلفات طرف مقابل، از اصطلاح «از پای درآمدن» و یا «خنثی شدن» استفاده می‌کند که به معنای افرادی است که کشته، مجروح و یا اسیر می‌شوند.

در پی افزایش تنش‌ها میان ترکیه و سوریه، ارتش ترکیه همچنان تجهیزات نظامی خود را در مناطق نظارتی در استان ادلب در شمال غربی سوریه تقویت می‌کند. شب گذشته کاروانی از تجهیزات و نیرو‌های نظامی متشکل از نیرو‌های کوماندو به مناطق نظارتی ترکیه در استان ادلب وارد شدند.

سوریه بیش از یک ماه است عملیات پاکسازی ادلب را از لوث وجود تروریست‌ها آغاز کرده است و دوشنبه گذشته نیرو‌های ترکیه که بدون هماهنگی و اطلاع وارد منطقه عملیاتی شده بودند به اشتباه هدف قرار گرفتند و این ماجرا تنش‌ها میان دمشق و آنکارا را تشدید کرد و سبب شد تا ترکیه دست به عملیات تلافی جویانه بزند و نیرو‌های سوری را در این استان هدف قرار دهد.

ترکیه مخالف عملیات ارتش سوریه در استان ادلب است و ضمن انتقاد از این عملیات اعلام کرده نیرو‌های ترکیه به موجب توافقنامه آدانا در سوریه حضور دارند و در آن کشور باقی خواهند ماند.

سوریه حضور نظامی ترکیه در خاک این کشور را به شدت محکوم و اعلام کرده است آنکارا قصد دارد با حضور در خاک سوریه، گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود را در برابر پیشروی ارتش سوریه نجات دهد.

انتهای پیام/

نظر شما