شناسهٔ خبر: 38219891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دانشجویان خراسان جنوبی:

نامزدها موضع خود را درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کنید

دانشجویان خراسان جنوبی در نامه‌ای سرگشاده از نامزد‌های انتخاباتی حوزه‌های انتخابیه این استان خواستند تا موضع خود را درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس اعلام کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی و قرارگاه شهید احمدی روشن در این استان در نامه‌ای سرگشاده به نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم در حوزه‌های انتخابیه خراسان جنوبی خواستند تا موضع خود را نسبت به شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کنند.

در متن این نامه آمده است:

شفافیت آراء نمایندگان یکی اصولی‌ترین راهکار‌های تغییر مجلس است، در صورت اصلاح این گلوگاه، اغلب رویه‌های غلط شکل گرفته در مجلس اصلاح خواهد شد و تا وقتی این موضوع تحقق نیابد مجلس به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید.

شفافیت آراء، موجب بازخواست نمایندگان از سوی مردم می‌شود و آن‌ها باید در مورد تک تک آراء خود استدلال ارائه کنند و این همان مردم سالاری دینی مد نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب است. تداوم این سؤالات مردمی موجب می‌شود نمایندگان در مورد همه آراء خود حساس شده و با مطالعه و دقت، رای دهند و این به معنای افزایش کیفیت قانونگذاری و نظارت در کشور است.

یکی دیگر از تغییراتی که قطعا با شفافیت آرا ایجاد خواهد شد، شفافیت بیشتر تمام نهاد‌های کشور است. مجلسی که مردم را محرم بداند و آراء نمایندگان را در اختیار آن‌ها قرار دهد، قطعا این رویه را در مورد سایر نهاد‌های کشور با جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد و این سرآغاز فصل نوینی در پیشگیری از فساد خواهد بود. قاطعانه می‌توانیم ادعا کنیم که درصورت تحقق شفافیت آراء نمایندگان، بسیاری از رویه‌های فسادزا اصلاح و نهایتا سلامت نظام اداری ارتقا محسوسی خواهد یافت.

در همین راستا شورای تبیین مواضع و قرارگاه شهید مصطفی احمدی روشن بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی خواستار اعلام موضع کاندیدا‌های یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی استان خراسان جنوبی در زمینه شفافیت آراء نمایندگان است تا از این طریق مردم نسبت به آراء نماینده شهر خودشان اشراف کامل داشته باشند که این اقدام، حرکت مجلس شورای اسلامی را به سمت مجلسی مطلوب‌تر و کار‌آمدتر سرعت می‌بخشد.

نظر شما