شناسهٔ خبر: 38219164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

آمریکا خطاب به بغداد: نتایج تحقیقات ترور ژنرال سلیمانی نباید فاش شود

رکنا: یک عضو ائتلاف الفتح در عراق گفت آمریکا فشارهای زیادی به دولت عراق وارد می‌کند تا جلوی آشکار شدن نتایج تحقیقات درباره ترور سلیمانی و المهندس را بگیرد».

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق تاکید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شخصا برای پرده پوشی بر نتایج تحقیق درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق مداخله خواهد کرد.

«محمد البلداوی» در گفت‎وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: «ترامپ همان گونه که دستور اجرای عملیات ترور المهندس و سردار سلیمانی را داد، برای پرده پوشی بر نتایج تحقیقات درباره این عملیات هم شخصا وارد عمل خواهد شد».

وی افزود: «آمریکا فشارهای زیادی به دولت عراق وارد می‌کند تا جلوی آشکار شدن نتایج تحقیقات درباره ترور سلیمانی و المهندس را بگیرد».

عضو پارلمان عراق گفت: «روشن شدن نتایج تحقیقات به براندازی مزدوران آمریکا و عمالی منجر می‌شود که به ترور المهندس و سلیمانی کمک کردند».

وی افزود: «احتمالا تحقیقات جاری دخالت شرکت‌های هواپیمایی خارجی و کارکنان خارجی در فرودگاه بغداد در این عملیات را ثابت کند».

«محمد کریم» یک عضو دیگر ائتلاف «الفتح» به رهبری هادی العامری در عراق هم شب گذشته گفت که نتایج تحقیقات مربوط به ترور فرماندهان مقاومت تا پیش از تشکیل کابینه جدید این کشور اعلام خواهد شد.

کریم هم به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که احتمالا «شرکت‌های خارجی فعال در فرودگاه بغداد، درباره تحرکات المهندس و سلیمانی به نیروهای آمریکایی، اطلاعات امنیتی داده‌اند».

«عبد الکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هم از کشف «حقایق بسیاری» درباره عملیات ترور سرداران شهید سلیمانی و المهندس خبر داد و گفت که مسائل فنی مربوط به این تحقیقات، تکمیل شده است.

شهید سلیمانی به همراه المهندس و چند نفر از یارانشان ۱۳ دی ماه در حمله پهپادی ارتش آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

به گزارش فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به این حمله، ۱۸ دی ماه پایگاه عین الاسد عراق (مقر نظامیان آمریکا) را هدف عملیات موشکی خود قرار داد.. در حالی که دولت آمریکا در ابتدا ادعا کرد در این حمله به هیچ نیروی آمریکایی آسیب نرسیده، اما واشنگتن در روزهای اخیر به صدمه دیدن بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهایش در این حمله اذعان کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نظر شما