شناسهٔ خبر: 38218494 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اعتراض مردان فوتبالیست به تبعیض جنسیتی علیه زنان آمریکا

اتحادیه تیم ملی فوتبال مردان ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به تبعیض جنسیتی فدراسیون فوتبال این کشور علیه تیم ملی زنان اعتراض کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه بازیکنان تیم ملی فوتبال مردان ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض شدید به تبعیض جنسیتی فدراسیون فوتبال این کشور علیه تیم ملی زنان خواستار افزایش چند برابری دستمزد بازیکنان زن شد.

گروهی متشکل از ۲۸ بازیکن تیم ملی زنان آمریکا از فدراسیون فوتبال این کشور بخاطر اعمال تبعیض جنسیتی علیه زنان، شکایت کرده اند که قرار است روز ۵ مه در دادگاهی در لس آنجلس مورد رسیدگی قرار بگیرد.

اتحادیه تیم ملی مردان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: "قرارداد زنان (که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ معتبراست) بدتر از قرارداد مردان (۲۰۱۱-۲۰۱۸) است. فدراسیون همچنان به تبعیض علیه زنان در زمینه دستمزد و شرایط کاری ادامه می‌دهد. آنچه که ما معتقدیم باید اتفاق بیفتد ساده است، به زنان بسیار بیشتر از قرارداد منقضی شده‌ی مردان بپردازید. طبق تخمین ما، به زنان باید حداقل سه برابر قرارداد قبلی ما بپردازید. "

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "فدراسیون همچنان به تبعیض علیه زنان در زمینه دستمزد و شرایط کاری ادامه می‌دهد. آن‌ها در تلاشند تا انحصار خود، جریان گسترده درآمد و بهره کشی از بازیکنان تیم ملی آمریکا را همچنان حفظ کنند. وقت آن است که این کار متوقف شود. فوتبال شاید فاسدترین ورزش در جهان باشد.اما  ما فدراسیون فوتبالی را که مانند فیفا رفتار کند، نمی‌خواهیم. "

در این بیانیه آمده است: " آنچه که آن‌ها در سال ۲۰۱۷(زمان عقد قرارداد)  بر سر زنان آورده اند، غیرقابل دفاع است. "

اتحادیه تیم ملی مردان آمریکا می گوید این بیانیه را به این دلیل صادر کرده اند که "فدراسیون بسیار تلاش کرده است روایت دروغین به مردم و حتی اعضای کنگره ارائه دهد. آن‌ها از این روایت دروغین به عنوان سلاحی علیه اعضای فعلی و سابق تیم ملی زنان ایالات متحده استفاده کرده اند. ''

مولی لوینسون، سخنگوی بازیکنان شکایت کننده علیه فدراسیون فوتبال آمریکا، بیانیه‌ای را به نمایندگی از مگان راپینو ستاره زنان آمریکا صادر کرد،در این بیانیه آمده است: " ما بسیار امیدواریم که سال ۲۰۲۰ سال حقوق برابر باشد. ما از حمایت همکاران مرد خود و همچنین به خاطر همبستگی قاطع میلیون‌ها هوادار و حامی مالی در سراسر جهان که برای مبارزه علیه تبعیض‌های فدراسیون فوتبال آمریکا کنار ما ایستاده اند، سپاسگزاریم. "

"دستیابی به حقوق برابر بسیار مهمتر از تیم و زمین بازی ما است - زنان در همه جا شایسته برابری هستند. "

اتحادیه تیم ملی مردان آمریکا از هواداران خواست که به کنگره نامه بنویسند و به حامیان فدراسیون بگویند تا زمانی که فدراسیون کار صحیح را انجام ندهد و سهم عادلانه‌ای از درآمد‌های پخش تلویزیونی و درآمد حامی مالی به بازیکنان زن نپردازد، از آن‌ها حمایت نخواهند کرد. ''

بیشتر بخوانید:

هلند به آمریکا رسید 

آمریکا ۲ - انگلیس ۱/ مورگان یانکی‌ها را فینالیست کرد

انتهای پیام/

نظر شما