شناسهٔ خبر: 38216041 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیرکل خانه کارگر در جشن ولادت حضرت زهرا(س):

باید حقوق زنان در بازار کار احیاء شود/ خانه کارگر به جایگاه و اشتغال زنان حساس است

دبیرکل خانه کارگر تاکید دارد که خانه کارگر به جایگاه و اشتغال زنان حساس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در جشن ولادت حضرت زهرا(س) که توسط خانه کارگر در دانشگاه علمی کاربردی این تشکل برگزار شد با تبریک این ایام و جایگاه زن در جوامع مختلف گفت: تمام ادیان توجه خاصی به زنان داشتند بخصوص در ادیان ابراهیمی .

وی ادامه داد: در اسلام به افرادی همچون حضرت آسیه(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه (س) به تفصیل به آن پرداخت شده و این نشان می‌دهد اسلام همواره دغدغه دیده شدن زن را داشته است. ما باید از این‌گونه مناسبت‌ها بهره ببریم و نقش زنان را در عرصه‌های مختلف تصمیم‌گیری بخصوص در مجلس شورای اسلامی بالا ببریم نمونه این حضور سرکار خانم جلودارزاده هستند که یکی از زنان بزرگ عصر حاضر است.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه نقش زن باید در جامعه تاثیرگذار باشد، نه سمبلیک گفت: بسیاری از حرف‌ها از جمله سهمیه‌بندی لیست‌های انتخاباتی جزو همین شعارهای سمبلیک است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم درباره بازار کار زنان گفت: نرخ مشارکت زنان در بازار کار 16 درصد است و بیکاری آنها 22 درصد که این امر نشان‌دهنده این است که به چه میزان از این حوزه غافل بودیم و باید برای تغییر این اعداد برنامه‌ریزی کرد. ما نباید این ایام را با تعارفات معمولی بگذرانیم. تشکیلات به این موضوعات همچون نقش زنان، جایگاه آنان و اشتغال آنان بسیار حساس است .

وی افزود: من به شخصه آرزوی این معنا و مفهوم را دارم که در سایه شخصیت حضرت زهرا (س)  زنان ما با همان جسارت و قدرت در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.

محجوب با اشاره به سیره نسبی سادات گفت: ما هیچ‌کدام از امامان را منسوب به حضرت علی(ع) نمی‌دانیم. تمام سادات ما به حضرت فاطمه (س) بر می‌گردد. امامت و حجت امام به یک اصل بر می‌گردد و آن فاطمی نسب هستند.

دبیرکل خانه کارگر گفت: این مناسبات فرصتی است که به ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) بپردازیم. اعتلا و همه داشته‌های شیعه در این حضرت نهفته است. امامان و هر کس به امامت افتخار می‌کند در واقع به حضرت زهرا (س) افتخار می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که زنان ایرانی با تأسی از شخصیت و حقانیت حضرت زهرا (س) جایگاه و حقوق خود را در جامعه به دست آورد.

نظر شما