شناسهٔ خبر: 38208129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بارش شدید برف؛

لغزندگی محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی

خبرگزاری صداوسیما

بارش شدید برف و کولاک، محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی را لغزنده کرده است.

صاحب‌خبر -

لغزندگی محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، سرپرست پلیس راه استان با اعلام این خبر گفت: در گردنه های نصیر آباد و راهسازی در اتوبان تبریز_زنجان و گردنه سامبران در محور اهر–کلیبر، محور نظرکهریزی در جاده هشترود_مراغه و جاده تبریز_ آذرشهر کولاک و برف، شدید است و باعث محدودیت دید و لغزنده شدن محورها شده است.
سرهنگ رضا کریمی نژاد افزود: در پی بارش برف درمحورهای مواصلاتی استان همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در این محورها الزامی است.
وی ادامه داد: با توجه به مسدود شدن را حدود 300روستای استان به علت بارش سنگین برف و کولاک شدید رانندگانی که قصد عبور از محورهای مختلف استان را دارند علاوه بر تجهیز خودروهای خود به وسایل ایمنی، قبل از حرکت اطلاعات لازم را در مورد وضع جاده ها از پلیس راه کسب کنند.
سرپرست پلیس راه استان گفت: با توجه به شرایط بارش، رانندگان از سفرهای غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند و در صورت ضرورت علاوه بر داشتن زنجیر چرخ ، تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو مطمئن شوند.
وی از رانندگان خواست ضمن کنترل سرعت و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از زنجیر چرخ در صورت وقوع هرگونه حادثه در مواقع بارندگی و مه آلود بودن هوا، چراغ بزرگ خودروهای خود را روشن نگه دارند.
کارشناسان اداره کل هواشناسی استان هم هوای مناطق مختلف آذربایجان شرقی را در ساعات آینده همراه با بارش برف و کولاک و مه گرفتگی پیش بینی کرده اند.

نظر شما