شناسهٔ خبر: 38185398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

اسامی نهایی 4 كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام شد

كمیسیون انتخابات مركزی روسیه در نهایت اسامی چهار تن از كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این كشور را اعلام كرد .

صاحب‌خبر -
سرویس روسیه/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران/سرویس روسیه:كمیسیون انتخابات مركزی روسیه در نهایت اسامی چهار تن ازكاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این كشور را اعلام كرد كه اسامی آن ها عبارتند از : دیمیتری مدودف، گنادی زیوگانوف، ولادیمیر زیرینوفسكی و آندری بوگدانوف.
به گزارش خبرگزاری آران به نقل از خبرگزاری اینترفاكس،پس از آن كه كمیسیون انتخابات مركزی روسیه از ثبت ناممیخائیل كاسیانوف، نخست وزیر سابق این كشور امتناع كرد، در نهایت لیست چهار نفره‌یانتخابات ریاست جمهوری روسیه را اعلام و آن را تایید كرد .
در همین حال كمیسیون انتخابات مركزی روسیه دربیانیه‌ای اعلام كرد: اسامی كاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری روسیه به قرار زیراست: دیمیتری مدودف از حزب روسیه‌ی متحد، گنادی زیوگانوف از حزب كمونیست، ولادیمیرزیرینوفسكی از حزب لیبرال دموكراتیك و آندری بوگدانوف، یك كاندیدای مستقل .
انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است دوم مارس( 12 اسفند) برگزار شود .
نگاهی به چهار كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری روسیه :
 
1- دیمیتری مدودف (حزب روسیه‌ی متحد)
مدودف كه معاون اول نخست وزیر روسیه و رییس شركت گازپروم است انتخاب اول ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه برای احراز سمت ریاستجمهوری آینده‌ی این كشور است .
بر اساس نظرسنجی‌ها مدودف همچنان پیشتاز انتخاباتریاست جمهوری روسیه است. او پیشتر وكیل بوده و هم اكنون 42 سال دارد.
مدودف در سخنرانی‌هایش قول داده در روسیه ثبات بیشتر ایجاد كند و در راستای سیاست‌های پوتین گام بردارد، با فساد رایج در روسیهمبارزه كند، قوانین محیط زیست شدیدی اعمال كند، امور بهداشتی، آموزش، كشاورزی ومستعمری بگیران را بهبود بخشد.
بر اساس نظرسنجی‌ها در روسیه او از 60 تا 82 درصد حمایت‌ها برخوردار است .
 
2- گنادی زیوگانوف (حزب كمونیست)
او در انتخابات ریاست جمهوری سال 1996 و سال 2000به ترتیب از بوریس یلتسین و ولادیمیر پوتین شكست خورد . زیوگانوف كه هم اكنون 63 سال دارد قول داده كهمنابع طبیعی روسیه را ملی كند، بودجه "امور ثبات" روسیه را در اشتغال‌زایی و امورزیربنایی صرف كند، نرخ تورم را كاهش بدهد و حقوق‌ها را افزایش دهد ودر نهایت بافساد مبارزه كند . بر اساس نظرسنجی‌ها زیوگانوف از حمایت 6 تا 15درصدی برخوردار است .
3-  ولادیمیر زیرینوفسكی (از حزب لیبرال دموكراتیك)
از زیرینوفسكی به عنوان یك ملی‌گرای افراطی یادمی‌شود. او در سخنرانی‌هایش قول داده كه از روسیه در برابر دشمنان خارجی دفاع كند،یك ارتش مقتدر در روسیه را تضمین بدهد، از امور كشاورزی حمایت كند و با فساد درمیان مقامات این كشور مبارزه كند .
زیرینوفسكی كه هم اكنون 61 سال سن دارد از حمایت 11-8 درصدی برخوردار بوده است .
 
3- ولادیمیر بوگدانوف (كاندیدای مستقل)
بوگدانوف كه سیاستمدار برجسته‌ای در روسیه محسوبنمی‌شود رهبری حزب دموكراتیك را بر عهده دارد.
از آن جایی كه وی در پارلمان روسیه نماینده‌ای ندارد، حدود دو میلیون امضا برای كاندیدا شدن جمع‌آوری كرده است .
او در سخنرانی‌هایش قول داده كه روابط میان روسیه و اتحادیه‌ی اروپا را بهبود بخشد، حقوق‌ها را افزایش دهد، در ارتش روسیه اصلاحاتی انجام بدهد و با فساد مبارزه كند.
وی كه 37 سال سن دارد از حمایت یك درصدی برخورداربوده است .
پایان پیام.

نظر شما