شناسهٔ خبر: 38180350 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

رئیسی: مجلس قوی با رأی قوی مردم شکل می‌گیرد

صاحب‌خبر -


در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقامات و شخصیت‌های سیاسی با حضور در جمع راهپیمایان اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را یادآوری کردند و به مهم‌ترین مسأله روز کشور پرداختند. انتخاباتی که تنها 10 روز تا برگزاری آن زمان باقی مانده یکی از مهم‌ترین محورهای سخنرانان بوده که طی آن مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کردند.
رئیس قوه قضائیه دیروز سخنران مراسم مشهد بود که در سخنان خود به گام دوم انقلاب و موضوع انتخابات اشاره کرد. به گزارش میزان، ابراهیم رئیسی با بیان اینکه امروز خواست مردم و انقلابیون شکل گرفتن نهادها، سازمان‌ها و ادارات و ساز و کارهایی تراز انقلاب شکوهمند اسلامی است، تصریح کرد: در گام دوم پیرایش از هرگونه آلودگی، ناسلامتی و فساد خواست جدی مردم انقلابی ماست. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کشور پیشرفته از طریق دوستی با کشورهای پیشرفته شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: خیلی‌ها امروز در عالم با کشورهای به ظاهر توسعه یافته دوست هستند؛ اما ما توسعه و پیشرفت را فقط در حوزه صنعت، الکترونیک، تکنولوژی، فناوری نمی‌دانیم؛ بلکه توسعه یافتگی باید در پرتو عدالت باشد تا در کام مردم شیرین بیاید. رئیسی در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: حضور قوی، اقدام قوی و اعلام نظر قوی می‌تواند کشوری قوی را شکل دهد و مجلس قوی با رأی قوی مردم شکل می‌گیرد. باید چند روز دیگر پای صندوق‌های رأی رفت و انتخاب نمایندگانی متعهد، انقلابی، متدین و دلداده به ارزش‌های انقلاب و دارای دغدغه دین و دغدغه مردم، می‌تواند یک مجلس انقلابی را شکل دهد.

امیدواری رئیس  مجلس به حضور پرشور در انتخابات
علی لاریجانی رئیس مجلس هم در حاشیه راهپیمایی تهران،  با بیان اینکه مشکل امریکا با حرف و منطق حل نمی‌شود و باید به آنها قدرت نشان داد، گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین قدرتی بود که به امریکا نشان داده شد و آنها باید بدانند که می‌بایست از خواسته‌های ملت ایران تمکین کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما گرفتار یک دشمن بدخیم هستیم که با حرف و منطق مشکل آن حل نمی‌شود و باید حتماً قدرت به آن نشان داد لذا حضور در راهپیمایی بهترین قدرتی است که می‌توان به امریکا نشان داد و آنها نیز بدانند باید نسبت به خواسته‌های ملت ایران تمکین کنند. باید دست همه ملت ایران را بوسید چرا که با غیرت در راهپیمایی حضور یافتند و سرمایه بزرگی برای کشور ایجاد شد. لاریجانی در ادامه یک وجه از جمهوریت را حضور مردم در انتخابات دانست و افزود: از آنجایی که هر 2 سال یکبار در کشورمان انتخابات داریم، نشان می‌دهد اهداف امام(ره) در انقلاب که همان آرمان‌های جمهوری اسلامی است، ادامه دارد. او تأکید کرد: حضور مردم در انتخابات تکرار خواهد شد و امیدواریم انتخابات پرشوری برگزار شود.

اسحاق جهانگیری در زاهدان:انتخابات محل گفت‌وگوی مردم با نظام است
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم که به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، سخنران مراسم زاهدان بود. او انقلاب اسلامی را حرکت اجتماعی و جدیدی از تاریخ اجتماعی ملت ایران نامید که با خشونت مقابله کرد. به گزارش ایرنا، جهانگیری با بیان اینکه قانونمداری مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی بود، گفت: افراد انقلابی به نظم و قانون تمکین می‌کنند، انقلاب ما توسعه را درون‌زا می‌دانست مهم‌ترین آرمان امام راحل تحقق عدالت بود. وحدت و تقریب از مهم‌ترین نیازهای ضروری انقلاب بود، جمهوری اسلامی بر وحدت مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی استوار است. معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: وحدت امروز داروی پیشگیری از خشونت و افراطی گری و عامل مهم توسعه اقتصادی و محرومیت‌زدایی است. وی افزود: منطقه ما در شرایط بسیار ویژه قرار دارد و دشمنان بعد از ۴۰ سال با تحریم سعی می‌کنند جمهوری اسلامی را از پیشرفت باز دارند، از جنگ اقتصادی استفاده کردند نتیجه نگرفتند، سردار سلیمانی را شهید کردند و با شهادت سردار حرکت جدیدی در منطقه آغاز کردند که باید هوشیار باشیم و انتقام خون سردار سلیمانی را بگیریم.  جهانگیری با اشاره به انتخابات مجلس هم گفت: صندوق رأی محل گفت‌وگوی مردم و نظام است، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی هفته گذشته خود فرمودند در انتخابات شرکت کنید زیرا این عرصه محل تعیین سرنوشت ملت است. جهانگیری عصر دیروز با مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان دیدار کرد.

گزیده اظهارات مقامات و شخصیت‌های حاضر در راهپیمایی
آیت‌الله جوادی آملی، مرجع تقلید: باید قدردان این مردم باشیم، حق‌شناسی از مردم با توجه به حضور گسترده در این راهپیمایی این بوده که با حفظ برنامه‌های قبلی و کوشش و تلاش بیشتر مسئولان اقداماتی صورت گیرد که به ملت آسیبی نرسد.
آیت‌الله نوری همدانی، مرجع تقلید: این وحدت و شکوه، دشمنان را ناکام گذاشته و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‌ها را تسریع می‌کند.
آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید: مردم ایران نشان دادند که به تبلیغات فاسد دشمنان توجه نمی‌کنند و در واقع مشت محکمی بر دهان امریکا زدند.
علی ربیعی،  سخنگوی دولت: باید حتماً کاری کنیم که تحولات اجتماعی و سیاسی از دل صندوق‌ها بیرون بیاید؛ بنابراین صندوق را به مثابه برنامه توسعه و ثبات ایران دیده و با صندوق‌های رأی قهر نکنیم. باید صندوق‌ها را غنی کرد نه اینکه با آنها قهر کرد.
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی: ایران با اتخاذ تصمیم راهبردی در خصوص حمله موشکی به نماد اقتدار نظامی امریکا در عراق، ابهت پوشالی واشنگتن را فرو ریخت و نقطه عطفی را در روند فرار نظامیان امریکا از عراق و سپس منطقه رقم زد.
آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت: حضور گسترده مردم بیانگر این مسأله است که مردم پای انقلاب و اهداف انقلاب  و جمهوری اسلامی با صلابت به پیش می‌روند.
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان: کسانی که به فکر مردمشان و راستگو باشند را انتخاب کنید و به آنها رأی دهید و اگر دیدید دروغ می‌گویند به آنها رأی ندهید. ما کار خود را کردیم و ای مردم عزیز شما هم کار خود را کنید.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه: موفقیت ما در تکیه به مردم است. حضرت امام فرمودند که مردم ولی نعمت ما هستند و این مسأله نشان می‌دهد که ما بدون مردم هیچ هستیم و با مردم در برابر همه می‌توانیم مقاومت کنیم.
مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس پیام روشنی به دشمنان و دوستان انقلاب می‌دهد، دوستان را امیدوارتر و دشمنان را دلسردتر می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما