شناسهٔ خبر: 38133379 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز سفرهای زمینی به عتبات عالیات از ۲۶ بهمن+ هزینه سفرها

مدیرعامل شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) از آغاز سفرهای زمینی به عتبات عالیات از ۲۶ بهمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به اینکه مدت‌هاست پیگیر این موضوع هستیم تا سفرهای عتبات عالیات مجددا آغاز شود، اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی به صورت شفاهی مجوز را به سازمان حج و زیارت صادر و اعلام کرد مرزها باز است و می‌توان به صورت محدود اعزام به عتبات عالیات در مرز مهران را انجام داد.

وی ادامه داد: بر این اساس ما نیز اعلام آمادگی کرده‌‌ایم و در مرحله نخست آماده اعزام 10 کاروان زمینی و 5 کاروان هوایی به عراق هستیم و از روز 26 بهمن آمادگی کامل برای ارائه خدمات به زائران را داریم. از 26 بهمن تا 23 اسفند دوره ثبت‌نام و اعزام بخش نخست است و از 24 اسفند تا 30 فروردین نیز سفرهای نوروزی عتبات را در پیش داریم.

مدیر مجموعه شمسا تصریح کرد:هر گروه تقریبا شامل 38 نفر است و بدین ترتیب 3 هزار و 800 نفر به صورت زمینی و حدود 200 نفر نیز به صورت هوایی به این سفر مشرف خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه نرخ ارز سیر صعودی داشته اما هزینه سفرها افزایش داده نشده و مطابق با نرخ‌های تعیین شده گذشته است. بر این اساس حداقل گروه قیمتی سفر زمینی 2 میلیون و 105 هزار تومان و بالاترین گروه قیمتی 2 میلیون و 312 هزار تومان است همچنین حداقل قیمت سفر هوایی نیز 3 میلیون و 842 هزار تومان و حداکثر قیمت حدود 4 میلیون تومان است.

قاسمی گفت: با توجه به افزایش ضریب امنیتی در کشور عراق، به تعداد کاروان‌ها افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما