شناسهٔ خبر: 38132290 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

اتصال ریل سراسری به بندر کاسپین در سال ۹۹

معاون بندری و لجستیک منطقه آزاد انزلی خبر داد: تا پایان سال آینده، ریل سراسری به بندر کاسپین متصل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «امین افقی» امروز (یکشنبه) در همایش صادرات-ترانزیت و اوراسیا که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات رخ‌داده فعال‌سازی کریدور چین-قزاقستان – ایران بود که نقش پدافند غیرعامل را ایفا می‌کند.

افقی تصریح کرد: توسط این کریدور ۴۸ کشتی با حمل و نقل ترکیبی از چین به آب‌های قزاقستان و سپس به آب‌های کاسپین وارد شده است .

وی با بیان اینکه ۱۲ کشتی از مسیر جدید کاسپین به چین صادر شده است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های جدید، بر حجم مبادلات تجاری از این کریدور افزوده می‌شود. 

به گفته افقی، اهداف مناطق آزاد برای جذب سرمایه‌گذار به منظور توسعه زیرساخت‌های کشور در بندر کاسپین کاملا محقق شده است.

ایران با تمام کشورهای اوراسیا توافقنامه حمل‌ونقلی دارد

در بخش دیگر این همایش «مهران قربانی»، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و جاده ای گفت: جدای از موضوع نفت و گاز، ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص دارای مزیت در حوزه حمل و نقل و ترانزیت است.

وی با اشاره به اینکه ایران با ۵۰ کشور از جمله تمام کشورهای اوراسیا موافقتنامه در زمینه حمل و نقل دارد،‌گفت: در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۳ هزار تردد کامیونی بین کشورهای عضو اوراسیا داشتیم که ۲۲ هزار کامیون ایرانی و ۴۱ هزار کامیون خارجی بوده است.

قربانی تصریح کرد: همچنین در این سال  یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ایرانی جابجا شده که ۴۱۴ هزار تن کالای ایرانی و ۸۴۸ هزار تن کالای خارجی بوده است.

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما