شناسهٔ خبر: 38130731 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ممبینی: انتخابات فدراسیون فوتبال مهندسی‌شده نیست/ داوران دربی از VAR هم بهتر قضاوت کردند

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در هر انتخاباتی رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد و به خاطر اینکه فوتبال را شفاف می‌بینم می‌گویم که مهندسی‌شده نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، هدایت ممبینی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: من از خانواده فوتبال برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌ام و امیدوارم بعد از سال‌ها از خانواده فوتبال فردی در راس فوتبال قرار بگیرد و بتوانیم اهداف فوتبال را در جامعه بین‌المللی و داخلی دنبال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که نواب رئیس خودش را انتخاب کرده است؟ تصریح کرد: آقای قنبرزاده نایب‌رئیس اول و آقای بهاروند نایب‌رئیس دوم پیشنهادی من هستند. 

رئیس کمیته داوران در خصوص اینکه گفته می‌شود قنبرزاده با قریب ائتلاف کرده است، خاطرنشان کرد: مشکلی ندارد و یک نفر می‌تواند با چند نفر کار کند.

ممبینی در خصوص اینکه بهاروند با تمام کاندیداها ائتلاف داشته است، گفت: با توجه به اینکه ایشان تجربه زیادی در فوتبال دارند و قطعا کسی که برای ریاست فدراسیون حضور پیدا می‌کند باید خیلی مسائل را در نظر بگیرد. بهاروند هم تجربه زیادی دارد و در سال‌های گذشته رئیس سازمان لیگ هم بوده و به عنوان نایب‌رئیس دوم می‌تواند برنامه‌های سازمان لیگ را با تجربه‌هایی که به دست آورده است پیگیری کند. 

وی در خصوص انتخاب نایب‌رئیس بانوان خاطرنشان کرد: خانم علیپور که از کارمندان هیئت فوتبال تهران هستند.

رئیس کمیته داوران در پاسخ به این سوال که اگر به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود از سرمربی تیم ملی حمایت خواهد کرد؟ گفت: سرمربی تیم ملی هر کسی باشد فدراسیون باید حمایت کند چون مهم تیم ملی است و ریاست فدراسیون فوتبال، فدراسیون و هیئت رئیسه بعدی باید در این باره تصمیم بگیرد. هدف اصلی حمایت از تیم ملی است چون برای اولین بار است که جام جهانی در خاورمیانه برگزار می‌شود و حیف است که در این جام جهانی نباشیم. باید همه تلاش‌ انجام شود که این اتفاق صورت بگیرد چون جامعه فوتبالی ما به شدت دنبال این کار است.

ممبینی در خصوص بدهی‌های فدراسیون فوتبال گفت: امور حقوقی‌ این موضوع پیگیری می‌شود. الان درآمد در فدراسیون فوتبال کم است. در فوتبال دنیا درآمد مشخص است و رشد و توسعه‌ فوتبال ما باید همانند کشورهای دیگر باشد و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم قطعا همیشه با مشکلات مالی مواجه خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود انتخابات فدراسیون فوتبال مهندسی شده است، خاطرنشان کرد: این ایده را اگر قبول می‌داشتم قطعا ثبت‌نام نمی‌کردم. قطعا در هر انتخاباتی لابی‌ها و رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد. به خاطر اینکه فوتبال را شفاف می‌بینم می‌گویم که مهندسی‌شده نیست. اگر تحرکاتی هم در انتخابات وجود دارد طبیعی است. امیدوارم در انتخابات اخلاق را رعایت کنیم چون چیزی که می‌ماند ما هستیم و فوتبال، هرکسی که انتخاب شود باید کمک کنیم تا فوتبال کشور رشد و توسعه‌اش را ادامه دهد.

رئیس کمیته داوران در خصوص اتفاقات یک سال گذشته که برای فوتبال ایران افتاده است، از رفتن کی‌روش تا انتخاب سرمربی تیم امید و عدم صعود به المپیک و انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی اظهار داشت: شاید روند خوبی در انتخاب سرمربی تیم امید نبود و جابه‌جایی نمی‌توانست به تیم کمک کند. ولی باید بدانیم که در هیئت رئیسه هم ما یک نفر از آن 9 نفر بودیم و یک تصمیم کلی گرفته می‌شد. من هم قبول دارم که اگر می‌خواهیم در تیم امید یا تیم ملی موفق باشیم باید با برنامه‌ریزی و دقت نظر مربی انتخاب کنیم و پای انتخاب‌مان بایستیم، مربی‌ای که رزومه داشته باشد و برنامه ریزی شده باشد. کی‌روش یکی از معدود مربیانی بود که توانست دو بحث مهم را جلو ببرد؛ یکی مبارزه با بازیکن‌سالاری و یکی هم نظم و انضباط. باید بتوانیم این دو پازل را به منابع انسانی‌مان اضافه کنیم.

ممبینی در پاسخ به این سوال که با انتخاب اسکوچیچ موافق بوده است، گفت: من جواب سوال شما را دادم. جمع تصمیم‌گیرنده بود و جمع هیئت رئیسه موافق این انتخاب بود.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر پول در حساب فدراسیون فوتبال است، آیا فوتبال ما ورشکسته است؟ تصریح کرد: من واقعا نمی‌دانم چون امور مالی باید روزانه رصد کند ولی به هر حال وضعیت فوتبال ما با توجه به درآمدهای‌مان خوب نیست. از واژه ورشکسته هم به هیچ نباید استفاده کنیم، فوتبال ما هیچ وقت ورشکسته نمی‌شود ما منابع انسانی پایدار داریم. سرمایه ما هواداران و تماشاگران و بازیکنان هستند. فوتبال ایران هیچ وقت ورشکسته نخواهد شد حتی اگر از نظر مالی چیزی در حسابش نباشد.

رئیس کمیته داوران در خصوص قضاوت داوران دربی گفت: حتی از VAR هم بهتر قضاوت کردند، به خصوص روی گل‌ها و صحنه‌های آفساید، ما 6 داور شهرستانی در این دربی داشتیم و باید قبول کنیم که داوری خوب بود. داوران را باید ستایش کرد که با همه مشکلاتی که وجود دارد کم نقص ظاهر می‌شوند.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما