شناسهٔ خبر: 38124228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان؛ پایگاه‌های امداد و نجات به امکانات اضطراری مجهز شد

گروه استان‌ها-پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا و بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای گیلان حکایت دارد در همین راستا تمام پایگاه‌های هلال‌احمر استان به اقلام امدادی و اضطراری تجهیز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده سازمان هواشناسی کاهش محسوس دما و بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای گیلان پدیده غالب جوی استان در ساعات آینده خواهد بود در همین راستا تمام پایگاه‌های هلال‌احمر گیلان ضمن آماده‌باش کامل به اقلام امدادی و اضطراری تجهیز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت از آمادگی 44 پایگاه ثابت، موقت و شعب هلال‌احمر استان برای امدادرسانی به مردم خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی تمام پایگاه‌های هلال‌احمر استان گیلان علاوه بر آماده‌باش کامل به اقلام امدادی، اضطراری، لوازم ابتدایی و گرمایشی تجهیز شدند.

مهدی ولی‌پور آمادگی 200 نفر از امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر گیلان، 200 نفر از پرسنل این دستگاه و نیروهای ذخیره را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر 100 دستگاه خودروی امدادی، یک بالگرد و تیم‌ سگ‌های تجسس آماده هستند تا در صورت شدت بارش برف و بروز بحران احتمالی خدمات ارائه دهند. 

وی همکاری تیم‌های آفرود داوطلب و هیئت کوهنوردی استان گیلان با مجموعه جمعیت هلال‌احمر گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: هیچ کمبودی در بحث امکانات و اقلام اضطراری برای خدمات‌رسانی به مردم در روزهای برفی وجود ندارد از سوی دیگر زمینه لازم برای اسکان اضطراری در راه‌ماندگان نیز فراهم شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از کاهش تدریجی 15 تا 20 درجه‌ای دمای هوا و بارش برف در سطح مناطق جلگه‌ای این استان خبر داد و در تشریح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: بارش برف در مناطق جلگه‌ای گیلان از امشب آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه در همه مناطق استان برف خواهد بارید.

محمد دادرس با تأکید بر اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در این مدت در مناطق جلگه‌ای گیلان 20 تا 70 سانتی‌متر و در مناطق کوهستانی استان تا یک متر برف می‌بارد بیان داشت: وزش شدید باد و کولاک، مه آلودگی هوا است و یخبندان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته از جمله پدیده‌های جوی مهم استان در این مدت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/614/ح

نظر شما