شناسهٔ خبر: 38093653 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نی‌نی‌بان | لینک خبر

چهره جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

همه پدر و مادرها در دوران بارداری با نگاه کردن به عکس دوران کودکی و یا خردسالان فامیل به چهره نوزاد آینده خود فکر می کنند.

صاحب‌خبر -
همه پدر و مادرها در دوران بارداری با نگاه کردن به عکس دوران کودکی و یا خردسالان فامیل به چهره نوزاد آینده خود فکر می کنند اما زمانی که چهره جنین کاملاً شکل می گیرد، در این ماه خاص از بارداری است.
کارشناسان با بررسی دقیق رشد و توسعه جنین انسان به نتایج منحصربفرد و شگفت انگیزی دست یافته اند.
گفتنی است، براساس تحقیقات پس از عمل لقاح و شکل گیری جنین، در روز 25 بارداری سر، چشم ها و نیز بازوها شروع به جوانه زدن می کنند و به زودی پاها نیز شروع به رشد می کنند در این زمان ستون فقرات جنین به طورت خمیده وجود دارد و نقش بسیار مهمی در شکل دهی صحیح اعضای بدن دارد.
 
چهره جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟
 
 تنها در پایان سی روز از شکل گیری جنین او دارای چشم، گوش، دهان، کلیه، کبد، یک بند ناف و پمپاژ خون قلب است.
در ماه دوم اعضای بدن جنین تکامل بیشتری پیدا می کند و حرکات جزئی بدن او شروع می شود، کارشناسان اعتقاد دارند از هفته پنجم بارداری جنین قابل مشاهده توسط دستگاه های تصویربرداری است و در ماه دوم جثه انسانی پیدا می کند.
در ماه سوم بارداری چهره جنین شباهت بیشتری به چهره انسان ها پیدا می کند و نیز شبکیه چشم های او تشکیل می شود، در این ماه سرنوشت ساز جنسیت جنین تا حد زیادی معلوم می شود و سلول های عصبی مغز و اعصاب تکامل پیدا می کنند.
دراین ماه جنین توانایی استفاده از دستهای خود را پیدا کرده و حتی آنها را دهان خود می گذارد وحالتی شبیه به شیر خوردن و مکیدن انگشت را تجربه می کند و از مایع آمینوتیک رحمی به عنوان ماده تغذیه ای مکمل استفاده می کند.
در ماه چهارم بارداری ارتباط جنین با مادر بیشتر شده به واکنش های محیط خارج رحم مانند نور یا صدا و نیز تلفن همراه واکنش نشان می دهد، در این ماه وزن جنین به حدود 200 گرم می رسد و فضای رحم افزایش پیدا کرده نشانه های بارداری و بزرگ شدن شکم در مادر آشکار می شود.
در ماه پنجم بارداری نشانه های زیبایی در جنین آشکار می شود از جمله مژه چشم، موهای سر و ابرو و ناخن های دست شکل گرفته و پوست بدن جنین نیز توسعه پیدا کرده برای محافظت از آن ماده ای چرب به نام VERNIX کل فضای بدن را پوشش می دهد تا علاوه بر جلوگیری از بروز عفونت در ماه های پس از تولد نیز از ایجاد بیماری های پوستی در نوزاد جلوگیری کند.
در ماه های بعدی جنین بزرگتر شده و دارای جزئیات بیشتری در چهره خود و تکامل اندام های بدن می شود تا زمانی که در ماه نهم بارداری توسط زایمان یا انجام جراحی به دنیا آید.
کارشناسان اعتقاد دارند خوردن غذاهای سالم و مغذی در دوران بارداری و نیز جلوگیری از استرس، استعمال دخانیات، خوردن فست فود و نوشابه های شیرین علاوه بر حفظ سلامت جنین می تواند باعث زیبایی او نیز شود.
کارشناسان برای رشد بهتر جنین و زیبایی او توصیه می کنند مادر از مواد پروتئینی و لبنیات کم چرب، دانه های غلات ومغزهای آجیل مصرف کنند تا جنین آنها زیبا تر شود البته فاکتور های ژنتیکی و چهره اقوام درجه یک، سن مادر، ماه شکل گیری نطفه و بسیاری عوامل دیگر در چهره جنین موثر است.
راهکارهایی که در دین و طب سنتی، اسلامی برای زیبا شدن فرزند بیان شده را از نظر می گذرانیم.
 
قبل از بارداری
خوردن سیب، به،گلابی ( پدر بیشتر )، انار ، نیم ساعت قبل از صبحانه و به صورت ناشتا، در زیبایی موثر است. همچنین معجون شیر ،گردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. مغز بادام و مغز تخمه خربزه قوای جنسی مرد را تقویت و بر زیبایی فرزند موثر است.
 
چهره جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟ 
 
در دوران بارداری
در دوران بارداری، ختم سوره هایی از قرآن برای زیبا شدن فرزند درون شکم توصیه شده است، مانند: سوره یوسف، سوره یس، سوره محمد.
خوراکی های زیر را بخورید:
به
خربزه
پیازچه
انگور
سبزیجات
آناناس (صدای بچه را قشنگ می کند)
پرتقال (قد بچه را بلند می کند)
روغن زیتون (روزی یک قاشق )(پوست بچه را روشن می کند)
رازیانه و بادیان (برای داشتن نوزادی با چشمان زیبا )
انواع مربا به خصوص مربای شقاقل (در استخوان بندی جنین موثر است)
شنبلیله خام یا پخته (جنین را گیسو بلند و پر مو می کند)
اشعه آفتاب (برای داشتن موی مشکی)
اینها را نخورید ها:
تند غذا خوردن ( موجب ایجاد لک های صورت در مادر و فرزند)
غذاهای مانده رنگ بچه را تیره می کند.
فلفل
ادویه های تند مانند خردل، دارچین، نعناع به صورت زیاد
خیارشور
سوسیس و کالباس
انواع سس ها
نوشابه
کنسرو ها
چای و قهوه
سرکه
مصرف زیاد گوجه فرنگی (سبب ناقص الخلقه شدن می شود)
مصرف زیاد سیب زمینی مصرف زیاد نمک (بخصوص در سه ماه آخر )
کلا زن باردار از مصرف غذاهای آماده و به خصوص غذاهایی که مواد نگهدارنده دارد، باید جلوگیری کند.
این موارد هم کم مصرف شوند
زعفران
جعفری
غوره
آبغوره
مارچوبه
انسیون
زیره
دارچین
سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت
از قدیم گفته اند که:
1- خوردن انار شیرین فرزند را نیکو و زیبا می کند.
2- مصرف رب انار در هنگام بارداری علاوه بر اینکه از ویار خوردن خاک، مهر، زغال، برفک یخچال نجات می‎دهد، تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد. 3- خوردن گلابی توسط پدر ، سبب زیبایی فرزند می شود و مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی بچه می شود.
4- خوردن کندر توسط زن باردار باعث زیادی عقل بچه، باهوش، پاکدل، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر می شود.
5- خوردن آب اناناس به همراه یک قاشق عسل برای نظافت، زیبایی و شادابی پوست مادر و جنین مفید است.
6- همچنین سیب در زیبایی کودک نیز نقش زیادی ایفا می‎کند. اگر در ماه هشتم بارداری به دفعات بر سیب سرخ سورۀ یوسف خوانده شده و زن باردار بخورد کودکی زیبا خواهد داشت.
7- مصرف انجیر و شنبلیله از ریزش مو جلوگیری کرده و سبب افزایش مو می‎گردد.
8- اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید توصیه می‎شود مصرف رازیانه و بادیان را فراموش نکنید.
9- مصرف به، خطر سقط جنین را کاهش داده، نوزاد را خوش آب و رنگ کرده و از ویار زنان باردار جلوگیری می‎نماید.
10- خوردن عسل به زنان باردار توصیه می‌شود، زیرا دارای قند، آهن، پتاسیم، کلسیم، منگنز، سدیم و فسفر است.
11- شلغم به خاطر داشتن کلسیم و فسفر برای رشد و نمو و استحکام استخوان بندی نافع است لذا خوردن آن به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود.
12- به زنان باردار شیر بنوشانید زیرا شیر در مشاعر کودک تاثیر نیکویی خواهد داشت.
13- کسانی که غذای تند می‎خورند مبتلا به لک‌های صورت می‎شوند، چنانچه حامله باشند نوزادشان ممکن است لکه‌هایی در بدنشان داشته باشند. چنانچه مادر هنگام آبستنی ادویه‌های تند مانند خردل یا دارچین و نعناع زیاد مصرف کند نوزاد مبتلا به اگزما می‎گردد.
14- اگر می خواهید فرزندتان رنگ و روی خوب داشته باشد در هنگام بارداری سراغ دوستان کبد بروید. دوستان کبد عبارتند از: روغن زیتون، انار، روغن ماهی، کاسنی، کنگر، هویج، زرشک، شکر و نعناع.
15- خوردن توت فرنگی و هلو و خربزه نیز در زیبایی رخ جنین و شادابی پوست زن باردار تاثیر دارد.

چهره جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟
 
اسید فولیک برای پر پشت شدن موی جنین
مصرف منظم این مکمل غذایی تأثیر زیادی در زیبایی پوست و موهای جنین دارد.
شما می‌توانید اسید فولیک را با مصرف سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج، مرکبات، عدس و جوانه‌ی حبوبات و غلات دریافت کنید.

مهم‌ترین مطالب در این‌باره:
زیبایی جنین یکی از نکاتی است که بسیاری از پدرها و مادرها از ابتدای دوران بارداری خواستار آن بوده و می پرسند که روش های زیبا شدن جنین کدام است. اگر شما نیز می خواهید بدانید راه های زیبا شدن جنین چیست و برای داشتن فرزندی خوشگل چه کارهایی باید انجام دهید و یا از چه کارهایی باید اجتناب کنید، به شما توصیه می کنیم که این متن را مطالعه کنید.
 
راه های زیبا شدن جنین، سیگار نکشید
سیگار کشیدن برای سلامتی شما و جنین زیان‌آور است. در حدود ۴۰۰۰ ماده شیمیایی در هر یک نخ سیگار وجود دارد. 
این به آن معناست که وقتی در معرض دود سیگار قرار می‌گیرید، در حقیقت در حال آسیب رساندن به جنین خود هستید. اگر سیگار نمی‌کشید ولی درکنار شخصی که سیگاری است زندگی می‌کنید، باید از دود سیگار دوری کنید، چه باردار باشید چه نباشید. 
سیگار مقدار اکسیژنی را که جنین دریافت می‌کند، کاهش می‌دهد و این بسیار آسیب‌رسان است. در کنار خطراتی چون تولد نوزاد نارس، قرار گرفتن نوزاد در معرض دود سیگار باعث مشکلات تغذیه، قلبی و تنفسی خواهد شد.
 
راه های زیبا شدن جنین، الکل ننوشید
الکل در ظاهر و رشد جنین تاثیرگذار است. اگر می‌خواهید نوزادی زیبا داشته باشید، قطع مصرف هرگونه الکل قدم بزرگی است. 
مصرف الکل در دوران بارداری به حدی زیان‌بخش است که ممکن است نوزاد با مشکل سندروم جنین الکلی (FAS) به دنیا آید. کودکان با مشکل FAS، با ناهنجاری‌های ظاهری و مشکلات رشدی و شخصیتی به دنیا می‌آیند.
 
راه های زیبا شدن جنین، از استرس دوری کنید
طبق WebMD، داشتن استرس مزمن در طول دوران بارداری، در رشد مغزی جنین تاثیرگذار است. ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در یادگیری یا رفتارهای بعد از تولد نوزاد شود. 
استرس می‌تواند به خاطر شغل، روابط و یا زندگی شما وجود داشته باشد. اجازه ندهید در دوران بارداری هر چیزی آرامش شما را بهم بزند. به مقدار کافی استراحت کنید. هنگامی‌که کم می‌آورید،‌ درخواست کمک کنید.
 
راه های زیبا شدن جنین، پرخوری نکنید
ویار در دوران بارداری امری طبیعی است. هورمون‌ها باعث می‌شود معمولا هوس چیزهایی را بکنید که در دسترس نیست. پرخوری باعث افزایش اضافه وزن، انباشت آب و گاهی درد می‌شود.
داشتن یک کودک سالم و زیبا امکان‌پذیر است. فقط کافی است بدانید در دوران بارداری چه کارهایی باید انجام بدهید. اگر به توصیه‌های این مقاله عمل کنید، کودک زیبایی به دنیا خواهید آورد، بزرگ می‌شود و از شما قدردان خواهد بود!

رشد جنین مرحله به مرحله
 
چهره جنین در چه ماهی شکل می گیرد؟

نظر شما