شناسهٔ خبر: 38018619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«سردارِ پرچم‌دار» نماینده اصفهان در همایش ملی تئاتر خیابانی سردار آسمانی

نمایش خیابانی «سردارِ پرچم‌دار» کاری از گروه تئاتر آوان تنها نمایش پذیرفته‌شده از استان اصفهان در همایش ملی سردار آسمانی است.

صاحب‌خبر -

پویا امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان، نمایش خیابانی «سردارِ پرچم‌دار» را تنها نمایش پذیرفته‌شده از استان اصفهان در همایش ملی سردار آسمانی مطرح کرد و اظهار داشت: طبق فراخوان همایش ملی سردار آسمانی باید آثار تولیدشده پیرامون موضوع مذکور به دبیرخانه همایش در تهران ارسال می‌شد از همین رو در زمان اندکی که وجود داشت «گروه تئاتر آوان» به تولید اثر در این حوزه پرداخت و آن را به دبیرخانه همایش ارسال کرد که پس از بازبینی توسط هیأت بازبین موردپذیرش قرار گرفت.

نویسنده، طراح و کارگردان نمایش خیابانی «سردارِ پرچم‌دار» ادامه داد: این نمایش درواقع بیانگر آن است که رنگ‌های قرمز، سبز و سفید هرکدام تاریخ و پشتوانه‌ای دارند که آن‌ها را برای مردم روایت کرده و ادعا می‌کنند که هیچ هویتی ندارند از همین رو به دنبال شخصی هستند تا به آن‌ها هویتشان را برگرداند.

وی در ادامه تصریح داشت: طبق جدول جشنواره تئاتر فجر نمایش خیابانی «سردارِ پرچم‌دار» دو اجرا در موان تئاتر شهر و خانه هنرمندان خواهد داشت و همچنین این گروه نمایش خود را از ۱۸ الی ۲۲ بهمن‌ماه در مکان‌های تئاتر شهر، خانه هنرمندان، پل طبیعت, میدان امام حسین، میدان انقلاب شهر تهران اجرا خواهد کرد.

امامی در ادامه پیرامون جزئیات همایش ملی سردار آسمانی گفت: دبیر این همایش امیرحسین شفیعی است و افتتاحیه ۱۰ بهمن‌ماه جاری در شهر کرمان، مزار شهید سردار حاج قاسم سلبمانی برگزار شد همچنین اختتامیه آن روز 23 بهمن‌ماه در تماشاخانه سرو در شهر تهران برگزار می‌شود که گروه‌های منتخب از روز ۱۱ بهمن تا ۲۲ بهمن اجرا دارند.

نویسنده، طراح و کارگردان نمایش خیابانی «سردارِ پرچم‌دار» در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده شاهد کاری بیشتری از وی در خصوص سردار سلیمانی خواهیم بود یا خیر؟ ابراز داشت: رشادت‌ها و فداکاری‌های شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بی‌نظیر و بی تمثیل هست و همان‌طور که میدانیم با درایت و فرماندهی خود، امنیت را در نظام جمهوری اسلامی فراهم کرده است.

وی در پایان صحبت‌های خود اضافه کرد: قطعاً اگر سردار نبود داعش در نزدیک‌ترین نقطه ممکن با ما بود، من به‌شخصه او را یک قهرمان میدانم و از نبود ایشان بسیار ناراحتم و این حرف واقعاً از دل من می‌آید و کار کردن پیرامون چنین شخصیتی برای من افتخاری است و قطعاً اگر در آینده این فرصت باز به بنده داده شود کارهای بیشتری انجام خواهم داد.

به گزارش فارس: نمایش خیابانی «سردارِ پرچم‌دار» کاری از «گروه تئاتر آوان» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سید پویا امامی و با سرپرستی محمدجواد صرامی و همچنین با حضور بازیگرانی ازجمله مهدی نصری، امیرحسین پیمانی و پدرام پور پرورش و آهنگسازی محمد نادری تنها نمایش پذیرفته‌شده از استان اصفهان در همایش ملی سردار آسمانی است.

انتهای پیام/63106

 

نظر شما