شناسهٔ خبر: 37971825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله عبادی با خانواده شهید رئوفی‌فرد دیدار کرد + تصاویر

نساء مزیدی مادر شهید سرتیپ دو خلبان محمد حسین رئوفی‌فرد دو روز گذشته همزمان با ایام الله دهه فجر به فرزند شهیدش پیوست و نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی برای عرض تسلیت به دیدار این خانواده شهید رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، همیشه تسبیحی بر دست داشت و ذکر لبش دعا برای جوانان و حوزویان و انقلابیون بود. علاقه خاصی به روضه حضرت زهرا (س) داشت و ایام دهه فاطمیه در منزلش برای مادر شهدا حضرت زهرا(س) جلسه روضه خوانی برگزار می‌کرد.

یادش بخیر آخرین بار که با چندی از مسئولان به منزلش رفتیم ذکر سبحان الله و الحمدلله بر لبانش نقش بسته بود. آروزیش این بود این آبرویی که امروز دارم به حرمت شهید است و ان شاء الله که مایه آبروی شهید باشیم و دراین راه بمانیم.

وی که خانه خود را وقف حوزه علمیه کرده بود می‌گفت: اگر این خانه به حوزه علمیه رسید لطف خداوند بوده است چندین مرتبه تصمیم گرفته بودیم که منزل را عوض کنیم اما قسمت نشد، این لطف خدا بود که به حوزه علمیه برسد.

از همان ابتدای انقلاب یک انقلابی به تمام معنی بود و می‌گفت: اول انقلاب سفر زیارتی را به سوریه رفتیم و آن زمان 500 تومان نذر کردم و در حرم حضرت رقیه(س) و 500 تومان در حرم حضرت زینب(س)انداختم که انقلاب به پیروزی برسد.

مادر شهید رئوفی پسر شهیدش را اینگونه معرفی می‌کرد که "محمد حسین هیچ وقت نمیخواست کارهایش منعکس شود چون نمی‌خواست ریا باشد. دوست داشت همیشه گمنام بماند و مخالف درجه و مقام بود و همیشه می‌گفت من سربازم در حالی که او خلبان بود.

این مادر شهید تمام دارایی‌اش که یک باب منزل مسکونی بود را وقف حوزه علمیه کرده تا برایش باقیات الصالحات باشد، منزلی که هرگز نماز شب مادر در آن ترک نشده و روزانه بیش از 5 هزار صلوات در آن ختم شده است. این مادر در 11 بهمن به فرزند شهیدش پیوست.

این خاطرات آخرین دیدارم با خانواده شهید سرتیپ دوم خلبان محمدحسین رئوفی‌فرد بود. مادر این شهید دو روز گذشته به فرزند شهیدش پیوست حال نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به دیدار این خانواده رفت تا در غم از دست دادن این بانوی بزرگ با خانواده شریک باشد و تسلی دل بازماندگان شود.

آیت‌الله عبادی در این دیدار اظهارداشت: در شرایط ویژه‌ای هستیم این ایام هم متعلق به حضرت زهرا (س) است و وفات این مادر شهید در این ایام است. خدا روح او را با شهدا مشهور کند.

وی گفت: از طرفی این ایام مصادف با دهه مبارک فجر انقلاب است و در بهار آزادی جای شهدا خالی است که انشالله ارواح آنها با شهدای کربلا محشور شود و خدا ما را از شفاعت شهدا برخوردار کند.

امام جمعه بیرجند گفت: همه ما به شهدا و خانواده آنها مدیون هستیم. آنهایی که شهادت پیدا کردند و خانواده‌های معظم  آنها که در معامله با خدا شجاعانه صبر و استقامت کردند و پیام شهدا را بر دوش کشیدند همه اینها برای خدا و احیای دین خدا  است و ما مدیون آنها هستیم.

سرتیپ دوم محمدحسین رئوفی فرد از خلبانان شجاع و فداکار هوانیروز جمهوری اسلامی ایران بود که در نهم مهرماه 1334 در شهر بیرجند متولد شد.

تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به پایان رساند و با دیپلم مکانیک هنرستان فارغ‌التحصیل شد. در 26 خرداد 53 به استخدام هوانیروز درآمد و پس از گذراندن دوره‌های نظامی و زبان انگلیسی، برای یادگیری پرواز با بالگرد به دانشکده مرکز آموزش هوانیروز اصفهان اعزام شد.

پروازهای متعدد او پس از انقلاب به مناطق آشوب زده و به خصوص مبارزه با اشرار و سوداگران موادمخدر گوشه‌ای از محاسن خدمتی اخلاقی او است. آخرین ماموریت این خلبان شجاع هوانیروز در غرب کشور رقم خورده است.

سرانجام در 28 بهمن 58 با یار همیشه پروازش ستوان غلامحسین جلائی برای درگیری با اشرار به سقز اعزام می‌شود.

در مورخه 10 اسفند 58 پس از انجام ماموریت در اطراف بانه عازم بازگشت به سقز می‌شوند که در گردنه خان هدف گلوله‌های اشرار قرار می‌گیرند و سقوط می‌کنند.

بالگرد و خلبانان پس از سقوط در زیر خروارها برف مدفون و گروه‌های اکتشاف مدت دو ماه به جستجو می‌پردازند تا اینکه پس از ذوب شدن برف‌ها در تاریخ 22 فروردین 59 لاشه متلاشی بالگرد و پیکر متبرک دو خلبان شهید پیدا می‌شود.

انتهای پیام/ 254/ز

نظر شما