شناسهٔ خبر: 37961439 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

نخستین داروی ضد آلرژی بادام زمینی تأیید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین داروی ضد آلرژی بادام زمینی برای کودکان ۴تا ۱۷ساله را تصویب کرد تا به تولید انبوه برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان غذا و داروی آمریکا نخستین داروی ضد آلرژی بادام زمینی برای کودکان ۴ تا ۱۷ ساله را تصویب کرد تا به تولید انبوه برسد.

 

این دارو پالفورزیا نام دارد؛ به گفته اداره غذا و داروی آمریکا این پودر با مقدار کمی مواد غذایی نیمه جامد مانند ماست مخلوط می‌شود.

پیتر مارکس، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک این سازمان گفت: «پالفورزیا یک گزینه درمانی تأیید شده توسط FDA برای کمک به خطر ابتلا به  واکنش‌های آلرژیک در کودکان مبتلا به آلرژی بادام زمینی را فراهم می‌کند؛ افرادی که پالفورزیا مصرف می‌کنند باید همچنان از بادام زمینی در رژیم‌های غذایی خودداری کنند».

آلرژی بادام زمینی در ایالات متحده تقریباً یک میلیون کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این آمار به شکل مداوم در حال افزایش است.

پالفورزیا پودری است که از بادام زمینی ساخته شده و در کپسول‌های جداشده و یک کیسه بسته‌بندی می‌شود.

به گفته FDA ، این پودر با مقدار کمی مواد غذایی نیمه جامد مانند ماست مخلوط می‌شود؛ اداره مواد غذایی و دارویی ایالات متحده آمریکا مشهور به اف‌دی‌اِی (FDA) یکی از نهادهای وابسته به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا است.

FDA مسؤول حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه از طریق تنظیم و نظارت بر ایمنی مواد غذایی، محصولات تنباکویی، مکمل‌های غذایی، واکسن، تزریق خون، دستگاه‌های پزشکی، دستگاه‌های ساطع اشعه الکترومغناطیس (ERED)، محصولات دامپزشکی و لوازم آرایشی است.

برچسب‌ها:

نظر شما