شناسهٔ خبر: 37911845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| سپهبد سلیمانی نسبت به خون، مال و آبروی مردم حساس بود

حجت‌الاسلام راشد‌یزدی با اشاره به اینکه حاج قاسم مصداق بارز ایثار و فداکاری است گفت: سپهبد سلیمانی به خون، مال و آبروی مردم حساسیت داشت و به‌همین دلیل هزاران کیلومتر خارج از مرزها شهید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد‌یزدی شامگاه چهارشنبه و در شام غریبان شهادت دخت مکرم نبی اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و در سومین شب عزاداری ایام فاطمیه(س) در بیت‌الزهرای حاج قاسم با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در این دنیا احدی بر احدی برتری ندارد تنها ملاک برتری انسان‌ها به تقوا و عمل صالح آنهاست.

وی با بیان اینکه عدل کلمه مقدسی است و جامعه عادل با اجرای عدالت برقرار می‌شود گفت: اگر عدل در اقتصاد رعایت نشود جامعه به سمت فقر و طبقاتی شدن می‌رود.

این استاد حوزه با تاکید بر اینکه کسانی که دارای سرمایه هستند باید به انفاق توجه بیشتری داشته باشند تا شکاف اقتصادی را پر کرده و فقیر در جامعه زیاد نشود افزود: آدمیزاد گاهی پست‌تر از حیوان می‌شود و باید به فقر در جامعه بسیار توجه کرد.

وی با بیان اینکه آدمی که در جامعه بی‌تفاوت بوده و نسبت به امور مردم و هم‌نوعان خودحساس نباشد انسان نیست تصریح کرد: در این جهان انسان‌هایی هستند که نعره ظالم و ناله مظلوم را یکنواخت می‌شنوند.

راشد‌یزدی با اظهار اینکه مرگ بر این زندگی این انسان‌ها شرف دارد بیان کرد: اگر می‌خواهید زن و بچه خودتان در امنیت باشند امنیت را برای دیگران هم بخواهید و برای برقراری امنیت در جامعه تلاش کنید.

وی با عنوان اینکه اگر کسی نسبت به مال، خون و آبروی مردم حساسیت نداشته باشد از دایره دین خارج است گفت: برجسته‌ترین صفت پیامبران و پیامبر اسلام(ص) محترم شمردن مردم در هر زمینه‌ای است.

این استاد حوزه با بیان اینکه کسی که به مردم اعتنا نداشته باشد مسلمان نیست تاکید کرد: مردم مراقب باشید که اشتباه نکنید و با این همه الگو و سرمشق نباید اشتباه کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی مصداق بارز ایثار و فداکاری برای مردم جامعه است گفت: سردار سلیمانی به خون، مال و آبروی مردم حساسیت داشت و به‌همین دلیل هزاران کیلومتر خارج از مرزها شهید شد.

به گزارش تسنیم شام غریبان شهادت دخت مکرم نبی اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) و سومین شب عزاداری ایام فاطمیه(س) در بیت‌الزهرای حاج قاسم که با حضور جمع انبوهی از عاشقان اهل‌بیت(ع) و به یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برگزار شد با مداحی مداحان اهل بیت(ع) و عزاداری هئیت‌های مذهبی همراه بود.

انتهای پیام/511/ ت

نظر شما