شناسهٔ خبر: 37908424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

مشکلات مالی، بی‌بی‌سی را به تعدیل نیرو وادار کرد

صاحب‌خبر -
خرداد: خبرگزاری بی‌بی‌سی روز چهارشنبه گزارش داد که برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمانی، ۴۵۰ فرصت شغلی از بخش تحریریه خبر کاسته می‌شود.

به گزارش خرداد ،بر اساس این گزارش، تصمیم بی‌بی‌سی به این معناست که از کارهای تولیدی این شبکه کم شده و برخی از برنامه‌ها از جمله بخش پربیننده خبر شبانگاهی (NewsNight) متوقف شود. 

اکنون ۶ هزار نیرو برای بی‌بی‌سی کار می‌کنند که از این میزان یک هزار و ۷۰۰ نفر خارج از انگلیس مستقر هستند. بودجه این شبکه بر اساس هدف‌گذاری جدید حدود ۵۰۰ میلیون پوند در سال برآورد می‌شود.

فرن آنزوورث رئیس بخش خبر بی‌بی‌سی می گوید: لازم است که آرایش بخش خبری بی‌بی‌سی را برای ده سال آینده اصلاح کنیم به‌گونه‌ای که بتوان در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

وی افزود که منابع زیادی برای خبرپراکنی به روش سنتی هزینه می‌شود در حالی که حوزه دیجیتال مغفول مانده است.

خبرگزاری بی‌بی‌سی سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که این شبکه نیاز دارد ۸۰۰ میلیون پوند از هزینه‌های خود را کاهش دهد. از این میزان ۸۰ میلیون پوند مربوط به صرفه جویی در بخش خبر است که تاکنون (چهار سال گذشته) ۴۰ میلیون پوند آن محقق شده است.

این تحول در حالی صورت می گیرد که هم‌زمان با یکصدمین سالگرد تاسیس بی‌بی‌سی، « تونی هال » مدیرکل این شبکه پس از هفت سال اعلام کرد که از مقام خود کناره گیری می‌کند.

او با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم را از روی ناچاری گرفته است.

از سویی برخی گزارش‌ها حاکی است که دولت جانسون درصدد تغییر سیاست‌های این شبکه و تبدیل آن به مدل رابطه فاکس‌نیوز و دونالد ترامپ است.

برچسب‌ها:

نظر شما