شناسهٔ خبر: 37908122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین؛

لاریجانی: طرح خائنانه «معامله قرن» به زباله‌دان تاریخ می‌رود

رئیس مجلس شورای اسلامی، «معامله قرن» را طرح خائنانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت شجاعانه ملت مظلوم فلسطین خواند که در نهایت به زباله‌دان تاریخ سپرده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

العالم- ایران/ سیاسی

به گزارش اداره‌کل اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس و شورای اسلامی، علی لاریجانی روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با تأکید بر پشتیبانی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان از مردم قهرمان فلسطین تصریح کرد: امروز محور مقاومت با قدرت بیشتری در برابر زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش تا پیروزی نهایی خواهد ایستاد.

رئیس مجلس، اتحاد و هماهنگی گروه‌های مبارز فلسطینی در برابر طرح معامله قرن را ستودنی خواند و افزود: با نصرت الهی، رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های فلسطینی بیرون رانده خواهد شد.

وی همچنین بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از آزادی قدس شریف تاکید کرد.

معامله قرن طرح قلدرمأبانه و بازگشت به نظام برده‌داری آمریکاست

زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه این گفت‌وگوی طرح معامله قرن را چالشی بزرگ در برابر همه امت اسلامی دانست و گفت: این طرح قلدرمأبانه، بازگشت به نظام برده داری آمریکاست وملت‌های اسلامی باید با اتحاد و قبول مسئولیت در برابر رژیم اشغالگر قدس ظاهر شوند.

زیاد نخاله همچنین با ابراز تأسف از سیاست برخی کشورهای اسلامی در موضوع فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با سیاست‌های اصولی خود پشتوانه‌ای محکم و قوت قلب برای مبارزان فلسطینی در راه آزادی قدس شریف بوده است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هماهنگی و وحدت هرچه بیشتر گروه‌های مبارز فلسطینی و محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را ضروری و مقاومت را مهمترین رکن مقابله با سیاست های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی خواند.

لاریجانی روز چهارشنبه در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با نبیه بری و سلیم الزعنون روسای مجالس لبنان و فلسطین همچنین اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با محکوم کردن طرح معامله قرن، تاکید کرد: در این طرح نه تنها حقوق فلسطینی‌ها پایمال شده، بلکه با معرفی بیت المقدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، احساسات همه مسلمانان و موحدان جهان جریحه‌دار شده است.

شخصیت های سیاسی در کشورهای مسلمان از روز گذشته طرح «معامله قرن» واکنش نشان داده اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی طرح صلح خود موسوم به معامله قرن بیان کرد شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

ایرنا

نظر شما