شناسهٔ خبر: 37907347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

لاله گردانی خدام شاهچراغ در سوگ بانوی دو عالم

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شامگاه چهارشنبه ۹ بهمن‌ماه مردم شیراز همراه با خادمان حرم شاهچراغ (ع) به عزاداری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم شام غریبان به همراه خطبه خوانی و لاله گردانی خدام حرم مطهر شاهچراغ (ع) به مناسبت شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار شد.

در این آئین، خادمان حرم مطهر با در دست داشتن لاله‌های روشن به سمت بارگاه مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حرکت و پس از قرائت زیارت‌نامه، به همراه زائران و ارادتمندان این امامزاده همام به مرثیه‌سرایی و عزاداری پرداختند.

محبان و دلدادگان با حضور در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) ضمن عرض تسلیت به این امام زاده جلیل القدر با سوگواری ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

لاله گردانی خدام شاهچراغ در سوگ بانوی دو عالم

لاله گردانی خدام شاهچراغ در سوگ بانوی دو عالم

فاطمه، نام مبارک دخت پیامبر بزرگ اسلام (ص) و همسر امیرالمومنین علی (ع) است که در سال پنجم پس از بعثت، روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه دیده به جهان گشودند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت، بنابر روایتی بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان در ۱۳ جمادی الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما