شناسهٔ خبر: 37905685 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پیکر پاک ۱۶۷ شهید امروز وارد کشور می‌شود

تسنیم

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه الزهرا(ع) پیکر مطهر ۱۶۷ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق مرز خرمشهر وارد کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید محمد باقرزاده پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر 2 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس در روستای کوری حیاتی شهرستان جم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: اقتدار و صلابت ایران اسلامی به سبب رشادت، ایستادگی و مقاومت شهدای والامقام است.

وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهیدان گمنام در روستای کوری حیاتی شهرستان جم بیان کرد: از حضور حماسی و پرشور مردم شهرستان جم در آیین تشییع شهدای گمنام قدردانی می‌شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم شهرستان جم همواره در صحنه‌های مختلف حضور خود را در دفاع از اسلام و انقلاب نشان داده‌اند گفت: مردم  ولایی شهرستان جم همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب پشتیبان ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند و شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

باقرزاده خواستار تغییر نام روستای کوری حیاتی به سبب حضور 2 شهید به نور حیات شد و افزود: با توجه به اینکه آرامگاه ابدی 2 شهید گمنام در این روستا است به‌مناسب خاکسپاری این دو شهید مسئولان شهرستان جم می‌توانند نام کوری‌حیاتی را به نوری‌ حیاتی تغییر دهند.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و پیروزی رزمندگان در جنگ 8 ساله خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی 8 ساله رزمندگان اسلام در همه جبهه‌ها پیروز میدان بودند و پرچم ایران را به اهتزار درآوردند چرا که شکست زمانی محقق می‌شود که میل و رغبت رزمندگان به جنگ با دشمن از دست برود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شهدای تفحص شده در عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: همزمان با ایام فاطمیه و مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(ع) پیکر مطهر 167 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس از طریق مرز خرمشهر وارد کشور می‌شوند.

باقرزاده به گام دوم انقلاب پرداخت و افزود: برای پیمودن گام دوم انقلاب باید ورزیده شویم و از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه خون سردار قاسم سلیمانی در منطقه برای خروج آمریکا به جوشش درآمده است خاطرنشان کرد: مطالبه مردم منطقه در مورد خروج آمریکا از عراق ثمره خون سردار سپهبد قاسم سلیمانی است.

در این مراسم 2 شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس با حضور مردم قدرشناس و مسئولان شهرستان جم  در روستای کوری حیاتی شهرستان جم  تشییع و خاکسپاری شد.

یکی از این شهدا در زمان شهادت 18 ساله  بود که در عملیات عاشورای 2 در میمک به شهادت رسیده و شهید دیگر 25 ساله  در عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

نظر شما