شناسهٔ خبر: 37904965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرقت تاریخی با عنوان طرح معامله قرن!

فاجعه طرح معامله قرن یک سرقت قلدرمآبانه است و هیچ آزاد اندیشی زیر بار چنین ترفندهای شیطانی نخواهد رفت تا چه رسد مومنان واقعی راه خدا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه طی یادداشتی درباره طرح معامله قرن نوشت: اوایل دهه هفتاد بود ، در موسم حج توفیق مهمانی خانه خدا را یافتم. در آن ایام جوانی بسیار علاقه مند بودم که با زائران دیگر کشورها هم سخن شوم و ضمن اطلاع از حال و روزشان کمی از آرزوهای پر از شر و شور خود را با آنان تقسیم کنم.

عربی شیک پوش با سنی حدود ۵۰ تا ۶۰ سال در محوطه نزدیک مطاف مشغول قرائت قرآن بود در کنارش نشستم چون قرآن را بست به بهانه ای باب سخن را گشودم ؛ اهل کجایی ؟

- فلسطین. با تحسر گفتم: آه فلسطین العزیزه! روزهای اشغال را به یاد می آوری؟ با تلخندی جواب داد آری، بچه بودیم پرواز هواپیماها بر آسمان روستا و جنگ و گریزها و نهایتا آوارگی .

- الآن کجایی، آرزوی بازگشت نداری؟ با تحصیلات فوق لیسانس حسابدار یک شرکت تجاری در کشور قطرم، وضعم خوب است و دلیلی برای بازگشت به فلسطین هم ندارم!

راستش همان زمان به خود لرزیدم چون حس بدی می گفت بخشی از فلسطینی ها حس وطن دوستی را از دست داده اند و آنچه برای ما و انبوه مسلمانان مهم است برای آنان نامفهوم است. طیف یاسر عرفات، محمود عباس و صائب عریقات و بقیه با استفاده از همین حالت بخشی از مردمشان، در دهه نود میلادی پیمان اسلو را امضا کردند و پس از آن به رغم همه خیزش ها مثل انقلاب سنگ، جمعه های بازگشت و حرکت های جهادی و مقاومت مردانه فرزندان قدس و غیره کار به سامان نرسید. معامله قرن که امروز در صدد سرقت رسمی یک سرزمین و زدن مهر باطل بر وجود یک ملت است ادامه همان سست عنصری هایی است که دشمن را امیدوار کرد.

۱- اگر ضعف ایمان و اراده و هویت ذلت پذیر حکام عرب نبود کار به اینجا نمی رسید.

۲ - اگر امت اسلامی غرق در حیات عادی و روز مره نشده بود و در اثر جهل ترس و طمع و سایر عوامل مادی به همین حطام دنیا بسنده نمی کرد حکام مفلوک و بی غیرت جرات چنین جسارتی را نداشتند. علی ع چه خوب می گوید شما پرواریانی را می مانید که امروز را همه عمر می بیند و سیری موقت شکم را تمام هم غمش می داند و غافل است که برای ملاقات با چاقو آماده می شود.

۳ - اگر بخش اعظمی از فلسطینیان و بویژه حاکمان بر کرانه باختری ساده لوحانه وارد بده بستان های سه دهه اخیر نمی شدند ماجرا به این جا ختم نمی شد. اعتماد و اتکای فلسطینی ها به حکام زبون عرب و حسن ظن بی جا به آنان امروز ثمره تلخش را به بازار عرضه کرده است .

۴ - اگر گروهای جهادی دچار فراز و فرودهای سیاسی تحت تاثیر حکام زبونی چون آل سعود و آل نهیان نمی شدند امروز شاهد چنین رونمایی ننگینی نبودیم.

۵ - اگر فلسطینیان و حکام خائن عرب به یاد می آوردند که سازمان ملل حتی راه حل ظالمانه دو دولت را که مصوب ۱۹۴۷ م خود اوست پی گیر نشد . دولت یهودی صهیونیستی با همه امکانات مادی و معنوی خصوصی و عمومی دنیای سلطه و استکبار شکل گرفت اما دولت فلسطین هر گز اجاز وجود نیافت ، هرگز دوباره فریب این عهد شکنان دغل پیشه را نمی خوردند.

۶ - طبق این طرح ، سرزمین فلسطین ، خاستگاه بزرگترین انبیاء الهی ، قبله اول مسلمانان و قدس شریفشان به ازای پنجاه میلیارد دلار ، آن هم نسیه و از خزانه ورشکستگان انسانی چون آل سعود و امارات و غیره واگذار می شود.

۷- فارغ از توفیق و عدم توفیق این طرح نامیمون ترامپ و نتانیاهو هر دو برای فرار از فشار رقیبان خیره سری چون خود، به این خیمه شب بازی نیازمند ند. او در روزهای سخت استیضاح باید افکار عمومی را مشغول کند و دیگری برای رهایی از محاکمه به جرم فساد ، دست و پا می زند.

۸ - مردمی که برای فرزندان و نسل های آینده خویش ده ها سال رنج را تحمل کرده اند اینک افق هایی را ترسیم کرده و آرزوهایی را در ذهن می پرورانند ،نمی شود با یک پروژه ظالمانه همه چیز را بر سرشان خراب کرد . راستی که ترامپ و همفکران و اذناب منطقه ای او در عین وقاحت چقدر سفیه می نمایند.

۹ - در این طرح مسخره که در آن برای فریب از تشکیل دولت مستقل فلسطین دم زده شده ، در دل سرزمین های فلسطین آن هم با پراکنشی به گستره کل آن ده ها شهرک یهودی نشین لحاظ شده است ! با این حال ترسیم حد و مرز برای یک کشور با همین اندازه که خود آن ها به زبان رانده اند هم به شوخی شبیه است تا واقعیت.

۱۰ -راستی امروز بهتر از گذشته ثابت شد که صادق ترین حامی حقوق فلسطینیان ملت و نظام ایران و جبهه مقاومت است . البته پر واضح است که حمایت ایران و جبهه مقاومت از آرمان های فلسطین اعتقادی است تا جایی که حتی اگر فلسطینی ها به فرض محال به این ننگ تن دهند از آنان عبور خواهند کرد .سند صداقت ایران در تعهد به آزادی فلسطین خون قدیسی چون سردار سلیمانی است که پیشاپیش تقدیم شد و اسماعیل هنیه از او به عنوان " شهید القدس " یاد کرد.

۱۱- باید باور کرد که فاجعه قرن یک سرقت قلدرمآبانه است و هیچ آزاد اندیشی زیر بار چنین ترفندهای شیطانی نخواهد رفت تا چه رسد مومنان واقعی راه خداو بویژه اعراب تاکی می خواهند در خواب خوش خرگوشی زمانه سپری کنند و علیه حاکمان جائر و خائنان به همه مقدسات اسلامی و حتی وطنی نشورند و فریادی نزنند؟ چرا بسیاری از اعراب و حتی مدعیان روشنفکری آنان قدرت تشخیص دوست و دشمن خود را ندارند ؟ چرا برخی از آن ها که می فهمند قدرت ابراز اعتقاد ندارند؟

امید است این خیزش جهانی در برابر فاجعه قرن و سرقت بزرگ ترامپ لااقل مختصر اثری در گرفتاران در عصبیت جاهلی داشته باشد و در برابر واقعیت ایمانی جبهه مقاومت تمکین کنند.

انتهای پبام/

نظر شما