شناسهٔ خبر: 37903676 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» از آخرین تحولات در نیمکت تیم ملی فوتبال ایران گزارش می‌دهد:

چه کسی مربی تیم ملی خواهد شد؟/ سخنگوی فدراسیون فوتبال: سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی است/ مدیرعامل سپاهان: صد درصد مخالف حضور قلعه‌نویی در تیم ملی هستیم

شایعه حضور سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی، پس از آنکه فدراسیون با برانکو به توافق نرسید، باز هم بالا گرفت. یکی از گزینه‌ها علی دایی بود و دیگری امیر قلعه‌نویی. این شایعه‌ها آن‌قدر وسعت پیدا کرد تا اینکه روز سه‌شنبه (8 بهمن) شایعه توافق فدراسیون فوتبال با امیر قلعه‌نویی مطرح شد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دوباره داغ شده است. به نظر می‌رسد در شرایط اقتصادی فعلی و با وجود تحریم‌ها، فدراسیون فوتبال ایران دنبال انتخاب سرمربی از میان گزینه‌های ایرانی است؛ اما در حالی که بازار شایعات از همیشه داغ‌تر شده، هنوز کسی برای در اختیار گرفتن سکان تیم ملی انتخاب نشده است.

 

چرا برانکو سرمربی تیم ملی نشد؟

 

از زمانی که کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی بود، شایعه علاقه برانکو ایوانکوویچ به حضور در تیم ملی، هواداران فوتبال ایران را به 2 دسته تقسیم کرد: تعدادی هوادار سرمربی وقت تیم ملی و تعدادی هوادار سرمربی وقت تیم پرسپولیس. شایعه حضور برانکو پس از رفتن کی‌روش از ایران نیز ادامه یافت. پس از فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی مارک ویلموتس، یکی از چالش‌های بزرگ فدراسیون انتخاب سرمربی تیم ملی بود. چالشی که از زمان مهدی تاج آغاز شده بود و حالا با گذشت یک ماه از استعفای او هنوز هم به نتیجه نرسیده است.

 

به نظر می‌رسد کمیته فنی فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای که ترتیب داده، چالش‌های انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی را بررسی کرده و در نهایت به این نتیجه رسیده که در شرایط کنونی باید سرمربی خارجی‌‌ای برای تیم ملی انتخاب شود که شناخت کافی از فوتبال ایران داشته باشد. از همین رو همه نفرات بر سر برانکو ایوانکوویچ اتفاق نظر داشتند که در مذاکرات بین این مربی و فدراسیون فوتبال، پیشنهاد عجیب 200 هزار دلاری فدراسیون فوتبال با پاسخ منفی از سوی برانکو همراه شد. تنها ثمره این کار و رفت‌وآمدهای بی‌حاصل هم توافق برانکو با فدراسیون فوتبال عمان و به دست گرفتن سکان هدایت این تیم بود.

 

شایعه توافق با امیر قلعه‌نویی

 

شایعه حضور سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی، پس از آنکه فدراسیون با برانکو به توافق نرسید، باز هم بالا گرفت. یکی از گزینه‌ها علی دایی بود و دیگری امیر قلعه‌نویی. این شایعه‌ها آن‌قدر وسعت پیدا کرد تا اینکه روز سه‌شنبه (8 بهمن) شایعه توافق فدراسیون فوتبال با امیر قلعه‌نویی مطرح شد.

 

ما صد درصد مخالف حضور آقای قلعه‌نویی در تیم ملی هستیم چراکه احساس می‌کنیم باید منافع باشگاه‌مان هم حفظ شود.

 

قلعه‌نویی که در عضویت باشگاه سپاهان است اگر بخواهد هدایت تیم ملی را بر عهده گیرد، باید رضایت باشگاه اصفهانی را جلب کند. اتفاقی که مدیران سپاهان راضی به انجامش نیستند.


مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره بحث حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی عنوان کرده است: «ما مذاکره مستقیم و رسمی با فدراسیون فوتبال نداشتیم. چیزی که مشخص است اینکه آقای قلعه‌نویی با باشگاه سپاهان قرارداد دارند و اگر فدراسیون به این جمع‌بندی رسیده که ایشان را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند، باید با ما مذاکره کند.»

 

مدیرعامل سپاهان همچنین گفته است: «ما صد درصد مخالف حضور آقای قلعه‌نویی در تیم ملی هستیم چراکه احساس می‌کنیم باید منافع باشگاه‌مان هم حفظ شود.»

 

تکذیب فدراسیون فوتبال

 

در همین زمینه امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، این شایعه را رد کرده و گفته است: «مراحل نهایی گزینش سرمربی تیم ملی در حال طی شدن است. موارد قطعی و رسمی در مورد سرمربی تیم ملی طی روزهای پیش رو به اطلاع مردم می‌رسد.»

 

آن چیزی که مسلم و قطعی خواهد بود این است که سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی است.

 

او ادامه می‌دهد: «روندی که در حال سپری شدن است باعث می‌شود در فضای مجازی شایعاتی شکل گیرد. آن چیزی که مسلم و قطعی خواهد بود این است که سرمربی بعدی تیم ملی ایرانی است. مربیان ایرانی خوبی چون حشمت مهاجرانی، محمد مایلی‌کهن، منصور پورحیدری، امیر قلعه‌نویی و علی دایی داشته‌ایم. سرمربی جدید طی روزهای آینده مشخص می‌شود.»

 

علی پروین: موافق مربی ایرانی هستم

 

علی پروین نیز در مورد شرایط نامشخص تیم ملی اظهارنظر کرد. این پیشکسوت فوتبال ایران گفته است: «موافق مربی ایرانی هستم و فرقی ندارد که امیر قلعه‌نویی یا علی دایی سرمربی شوند. معتقدم ایرانی‌ها چیزی از مربیان خارجی کم ندارند.»

 

به این ترتیب به نظر می‌رسد هیچ شبهه‌ای در مورد ایرانی بودن مربی آینده تیم ملی در میان نیست، اما سوال اصلی این است که در شرایط فعلی، با وجود حساسیت بازی‌های تیم ملی در روزهای پیش رو، آیا انتخاب سرمربی از میان گزینه‌های مطرح‌شده توسط فدراسیون می‌تواند راهگشا باشد و تیم را به مرحله بعد مسابقات انتخابی جام‌جهانی برساند یا نه.

 

نظر شما