شناسهٔ خبر: 37902860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

نماینده مردم کرمان در مجلس:

آقای رییس جمهور یا شما عذرخواهی کنید یا آقای ظریف!

رکنا: نماینده مردم کرمان در مجلس در انتقاد از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با هفته‌نامه اشپیگل آلمان ادعا کرد: اظهارات آقای ظریف مغایر منافع ملی است. آقای روحانی یا آقای ظریف باید عذرخواهی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهوری گفت: ما به اظهارات وزیر امور خارجه انتقاد داریم. انتظار این بود که در فضایی که آکنده از ماتم و اندوه حاج قاسم است و مردم ایران عزادار هستند آقای ظریف این اظهارات را انجام ندهند. اظهارات ایشان مغایر با منافع ملی است. وزیر امور خارجه در شرایطی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کند که مردم کرمان عزادار هستند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: یا شما باید عذرخواهی کنید و یا آقای محمدجواد ظریف. ما روز گذشته استیضاح وزیر امور خارجه را مطرح کردیم. امروز هم از آیین‌نامه داخلی استفاده کردیم تا آنچه به عنوان منافع ملی در شرایط بعد از شهادت حاج قاسم تعریف می‌شود را در دستور کار قرار دهیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با استناد به بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات محمدجواد ظریف که روز گذشته منتشر شد، گفت: وزارت امور خارجه در کمال تأسف در مورد اظهارات آقای ظریف بیانیه می‌دهد. پرسش من این است که آقای ظریف وزیر امور خارجه کدام کشور است؟ ما باید آمریکا را محاکمه کنیم. ما ذره‌ای از منافع ملی کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه روز دوشنبه در خصوص واکنش‌ها و حاشیه‌های اخیر پیرامون اعلام "مواضع اصولی" وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی در بیانیه‌ای تصریح کرد: گاه به دلیل عدم اطلاع از پیچیدگی‌ها و نیز تصمیمات متخذه از سوی نهادهای فرادستی، برداشت هایی نادرست از عملکرد وزارت امور خارجه ترویج می‌شود که متاسفانه مورد سوء استفاده رسانه‌ها و نهادهای سیاسی بدخواهان ایران زمین قرار می گیرد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از حساسیت های علاقه‌مندان به آرمان های انقلاب و بهره بردن از نقدهای کارشناسی انجام شده، وظیفه خود می داند یک بار دیگر نسبت به استفاده جناحی از موضوعات ملی هشدار دهد. ایجاد دوقطبی "مذاکره - عدم مذاکره" در شرایط فعلی سیاست خارجی و فضای انتخاباتی داخلی، اثرات مخرب بر منافع ملی کشور و اعتماد عمومی جامعه خواهد داشت و کسانی که برای مطامع انتخاباتی زودگذر منافع و سرمایه‌های ملی را قربانی می کنند مسلما در برابر خدا، مردم و تاریخ باید پاسخگو باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

نظر شما