شناسهٔ خبر: 37902847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پور ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

جلسه نهایی کمیسیون اقتصادی درباره حذف چهار صفر در روزهای آینده برگزار می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: جلسه نهایی این کمیسیون درباره حذف چهار صفر از پول ملی در روزهای آینده برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
جلسه نهایی کمیسیون اقتصادی درباره حذف چهار صفر در روزهای آینده گزار می‌شودمحمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حذف چهار صفر از پول ملی هنوز در این کمیسیون به جمع بندی نرسیده است، گفت: به نظر می‌رسد جلسه نهایی در این باره طی روز‌های اخیر برگزار شود، البته قرار بود نشست فوق العاده برقرار شود که این اتفاق نیفتاد.

او ادامه داد: حذف چهار صفر از پول ملی برای ساده سازی محاسبات است و بحث ایجاد تورم در آن موضوعیت ندارد.

پور ابراهیمی با بیان اینکه اولویت کشور ما خاموش کردن موتور تولید صفر است نه اینکه صفر را حذف کنیم، افزود: باید جلوی آن چیزی را که باعث ایجاد صفر می‌شود گرفت چراکه این موضوع می‌تواند ناشی از سیاست‌های غلط ارزی، پولی و ... باشد و سیاست‌های مذکور باید حذف شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر دولت به سراغ حذف چهار صفر رفته است، اما این سوال پیش می‌آید که آیا این مسیر حرکت در ۱۰ سال آینده از سوی دولت‌ها ادامه پیدا می‌کند؟ که پاسخ آن بله است، زیرا با این رویکرد اولویت ما حذف صفر نیست بلکه خاموش کردن موتور تولید صفر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسیری که دولت و بانک مرکزی  می‌روند آن هم در حالی که استقلال بانک مرکزی فراهم نیست می‌تواند پس از چند سال تولید صفر را بازگرداند و البته به ضرر کشور هم نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما