شناسهٔ خبر: 37902583 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تهدید ارتش آمریکا به اخراج ۹ هزار کارمند کره‌ای

ارتش آمریکا اعلام کرد، اطلاع‌رسانی به ۹۰۰۰ کارمند کره‌جنوبی را آغاز کرده که اگر واشنگتن و سئول نتوانند به توافقی برای اشتراک هزینه‌های حضور ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در کره‌جنوبی دست پیدا کنند، تا آوریل بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دو کشور تاکنون شش دور مذاکره برگزار کرده‌اند اما نتوانسته‌اند به اختلاف‌نظرها درباره درخواست‌های واشنگتن برای افزایش بیشتر هزینه‌ها از سوی سئول در سال جاری میلادی موافقت کنند.

هری هریس، سفیر آمریکا در کره‌جنوبی گفت: توافق کنونی بین آمریکا و سئول در پایان ۲۰۱۹ منقضی شد اما ارتش آمریکا همچنان در تلاش برای کوچک کردن تاثیر بر کارمندان کره‌جنوبی هنوز از وجوه باقی‌مانده استفاده می‌کند.

نیروهای آمریکایی مستقر در کره‌جنوبی اعلام کردند از روز سه‌شنبه صدور  احکام مرخصی را برای کارمندان کره‌جنوبی فعال در این نیروها در ارتباط با قانون اطلاع‌رسانی ۶۰ روزه آغاز کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: بدون ادامه تعهدات کره‌جنوبی برای سهیم شدن در هزینه‌های کارمندان ملی کره‌جنوبی، نیروهای آمریکایی در این کشور به زودی در تامین هزینه‌ها و دستمزدهای خود با مشکل مواجه می‌شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مکررا گفته است که کره‌جنوبی باید در تامین هزینه‌های بیشتر سهیم باشد. واشنگتن خواستار دریافت مبلغ پنج میلیارد دلار یعنی پنج برابر هزینه‌های سال گذشته میلادی شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما