شناسهٔ خبر: 37902378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

دوران تعیین سرنوشت خاورمیانه توسط کاخ سفید گذشته است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی در مشهد گفت: آمریکا از طرح خود برای فلسطینیان پرده برمی‌دارد در حالی که آن دوران که کاخ سفید سرنوشت خاورمیانه را رقم می‌زد، گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی و با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی  در این مراسم اظهار کرد: پیامبر اسلام طبق حدیث، شجره طیبه هستند و حضرت زهرا (س)، امام علی (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیز نفس پیغمبر و یک حقیقت هستند. اگر می‌خواهیم این شجره را بشناسیم، باید اصل آنکه پیامبر اکرم (ص) هستند را بشناسیم؛ اگر وجود مبارک ایشان نبود، ما از نعمت قرآن کریم محروم بودیم. تنها قلب مقدسی که توانایی دریافت قرآن را داشته، ایشان بوده‌اند.

وی در خصوص وظیفه مدارس علمیه افزود: رسالت مدارس علمیه، فهم کلام پیامبر اکرم (ص) است. لقاح این شجره طیبه نیز امام علی علیه السلام هستند. همچنین اگر فرزندان امیرالمومنین (ع) نبودند، نامی از پیامبر اسلام نبود که امام حسن (ع) و امام حسین (ع)، میوه‌های این درخت هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: رسول اکرم (ص) فرمودند شیعیان ما برگ‌های این درخت (شجره طیبه) هستند. به عنوان مثال، فردی مانند سلمان فارسی، برگی از این درخت و پیرو این مکتب است.

حجت‌الاسلام ابوترابی اضافه کرد: تمام دستاوردهای جهان اسلام و به خصوص تشیع، ثمره بیش از هزار سال تلاش فقها و علمای اسلام است. می‌توان آثار و ثمرات این تلاش را در تمام دنیا دید. به عنوان مثال، فلسطین با فریاد الله اکبر و برپایی نماز در مسجد الاقصی در مسیر بازگشت به هویت اسلامی خود قدم برمی‌دارد. رئیس جمهور آمریکا نیز از طرح خود برای فلسطینیان پرده برمی‌دارد؛ در حالی که آن دوران که کاخ سفید سرنوشت خاورمیانه را رقم می‌زد، گذشته است.

وی همچنین گفت: امروز در عراق، حشدالشعبی پاسدار این کشور است. امروز مدیریت کشور لبنان در دست سلحشورانی مانند سید حسن نصرالله است. منطقه خاورمیانه در دست توانای اسلام است و سرنوشت آن را ملت‌های منطقه تعیین می‌کنند و نه دولت‌های مزدوری چون آمریکا. این رفتار و نتایج، ثمره اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است. فلذا باید در فهم حقایق دین از همه توان خود استفاده کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقش مؤثر دین، ابراز کرد: گام اساسی در این مسیر، این است که دین حکومت کند و نه دنیا. فقاهت به این معنا نیست که معانی قرآن را بفهمیم بلکه فقاهت یعنی دریافت معارف دینی را درک کردن و عمل به آن. عالم بدون عمل که نمی‌تواند مردم را به دین نزدیک کند. به عنوان مثال، امام خمینی (ره) عالم و عمل کننده به علم و دین بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله بهجت در این خصوص گفته است به آن چیزی که علم دارید عمل کنید و در آن جایی که علمی از آن ندارید، توقف کنید، در نتیجه به آن چیزی که می‌خواهید در اوج آن خواهید رسید.

حجت‌الاسلام ابوترابی در ادامه تصریح کرد: اگر مجلس و دولت در تصمیمات عالمانه قدم بردارند و مصوبات با لحاظ مسائل بلند مدت تصویب شود، مشکلات اقتصادی حل خواهد شد. ظرفیت کشور بسیار بالا است و باید در این راه قدم‌های عالمانه با نگاه به آینده برداشت.

وی افزود: در جامعه ما، امنیت مدیون دین است و نه دوربین‌های مختلف و دوربین مداربسته. به عنوان مثال در شهری مانند لندن، اگر دوربین‌ها وجود نداشت، بزهکاری و خلاف‌های مختلفی از مردم سر می‌زد.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی اظهار کرد: به فرموده رهبری، باید فاطمیه را عاشورایی برگزار کرد؛ خود ایشان نیز در ایام فاطمیه به مدت ۵ شب مجلس عزاداری برگزار می‌کنند.

وی در ادامه تأکید کرد: اگر بخواهیم بصیرت فاطمی داشته باشیم، باید با سیره فاطمی آشنا باشیم.

فرازی‌نیا ادامه داد: شهید سلیمانی نیز خدمت‌گزار مردم با هر نگاه و نگرش بود. ارزش‌های انقلاب در ایام تشییع پیکر وی زنده شد. اگر در رفتار امثال شهید سلیمانی دقت کنیم، به این مطلب می‌رسیم که باید بصیرت داشته باشیم؛ بصیرت در عرصه‌هایی مانند ولی‌شناسی و دشمن‌شناسی و بصیرت در انجام تکلیف.

وی اضافه کرد: نباید دشمن را اشتباه بگیریم؛ فردی که مانند ما فکر نمی‌کند، دشمن ما نیست، این روش و منش حاج قاسم سلیمانی بود. افراد چه در داخل و در خارج از کشور که همفکر ما نیستند را نباید دشمن خود دانست.

منبع: مهر 

نظر شما