شناسهٔ خبر: 37902366 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون عمران وزیر کشور:

رانندگان فعال در حمل بار و مسافر شهری با یارانه دولتی بیمه می‌شوند

تهران- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: پس از دو سال پیگیری‌های مستمر با امضای تفاهم‌نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری، برای رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهری امکان بهره‌مندی از یارانه دولتی بیمه تأمین اجتماعی فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه سازمان  شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی‌نژاد افزود: پس از پیگیری های مستمر صورت گرفته و با همکاری و مشارکت شهرداری تهران، به استناد ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و بند "ب" ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی مربوط به این ماده، تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور اصلاح فهرست رانندگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری فی مابین سازمان تأمین اجتماعی، ‌ سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شهرداری تهران منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه این فهرست از سال ۱۳۹۲ تاکنون به روزرسانی نشده بود، افزود: طبق توافق با سازمان تأمین اجتماعی و با همکاری شهرداری تهران، ‌رانندگانی که در بخش حمل و نقل عمومی شهری فعال هستند، ‌ با اولویت ناوگان تاکسیرانی شهری به مرور به فهرست بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی افزوده می شوند.

همچنین رانندگانی که پیش از این در این حرفه فعال بوده و هم اکنون در شغل دیگری مشغول به خدمت هستند، ‌ امکان بهره مندی از بیمه خویش فرما را خواهند داشت.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور با اشاره به اینکه مرجع رسمی شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی شهری سامانه مدیریت مرکزی حمل و نقل شهری به نشانی www.utcms.ir‌ است، گفت:‌ برای اولین بار در کشور، تمامی اطلاعات رانندگان در یک درگاه واحد و یکپارچه تجمیع شده و از طریق اتصال به بانک های داده ای کشور از جمله ثبت احوال، ثبت شرکت ها، پست، نیروی انتظامی صحت سنجی شده است.

جمالی نژاد ضمن تأکید بر اینکه از طریق اطلاعات سامانه، تمامی خدمات شهری از جمله سهمیه سوخت و لاستیک و قطعات، به صورت عادلانه به ناوگان و رانندگان واقعی تخصیص می یابد، افزود:‌ وضعیت فعال بودن رانندگان شهری به صورت مستمر از روش های مختلف از جمله تجهیزات ناوبری هوشمند، دوربین های شهری و اسناد حمل و نقل، رصد شده و این اطمینان حاصل می شود که یارانه دولتی به رانندگان واجد شرایط تعلق گیرد.

وی اعلام  کرد: در گذشته به دلیل عدم اصالت‌ سنجی بانک های داده ای حاوی مشخصات  این رانندگان و فقدان وحدت رویه در ارسال فهرست بیمه شدگان بخش شهری به سازمان تأمین اجتماعی، گاهی مشاهده می شد افرادی که در این بخش فعالیت حرفه ای ندارند، به عنوان راننده فعال معرفی شده اند.

وی گفت: بنابراین امید می رود انعقاد این تفاهم نامه، گامی ارزشمند در جهت افزایش عدالت در تخصیص یارانه های دولتی و بهره مندی رانندگان واقعی حمل و نقل شهری از تسهیلات و خدمات مربوط به این حوزه باشد.

نظر شما