شناسهٔ خبر: 37902298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه دزفول:

شاکله اصلی قیام امام زمان (عج) مکتب فاطمی است

دلال آلبوشهبازی

امام جمعه دزفول با اشاره به جایگاه و منزلت حضرت فاطمه (س) گفت: شاکله اصلی قیام امام زمان (عج) مکتب فاطمی است؛ بنابراین اگر بخواهیم در ظهور امام زمان تعجیل شود و جزو یاران ایشان باشیم، باید بیشتر با مکتب فاطمی آشنا شویم.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت سالروز فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: زمانی که زندگانی کوتاه حضرت زهرا (س) را مطالعه می‌کنیم و احترام و عظمتی که پیامبر اکرم (ص) برای ایشان قائل بوده را مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم درس مهمی که می‌توانیم از حضرت فاطمه زهرا (س) یاد بگیریم ایثارگری و بُعد تربیتی و اخلاقی ایشان است.

وی افزود: پیامبر (ص) می‌فرماید رضایت حضرت فاطمه (س)، رضایت خدا است و خشم و غضب حضرت فاطمه زهرا (س)، خشم و غضب خدا است که این پیام نشانگر جایگاه و منزلت و مقام ویژه ایشان است.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با معارف حضرت فاطمه (س) است و باید از ایام فاطمیه بهره ببریم خاطرنشان کرد: مکتب فاطمی خلاصه و عصاره اسلام ناب محمدی است و همه ائمه اطهار (ع) نسبت به جایگاه و منزلت حضرت فاطمه (س) ارادت دارند و فرموده‌اند که ما حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت فاطمه (س) حجت خدا بر ما است.

وی بیان کرد: امام زمان (عج) می‌فرماید دختر رسول خدا برای من اسوه حسنه و سرمشق است که این موارد نشان‌دهنده این است که مکتب فاطمی سرلوحه کار همه انبیاء الهی و ائمه و اولیای خدا بوده است.

قاضی گفت: زمانی که امام زمان (عج) ظهور می‌کند، شاکله اصلی قیام ایشان، مکتب فاطمی خواهد بود. بنابراین اگر بخواهیم در ظهور امام زمان (عج) تعجیل شود و جزو یاران ایشان باشیم، باید بیشتر با مکتب فاطمی آشنا شویم و خود را برای عمل کردن به مکتب حضرت بی‌بی دو عالم آماده کنیم.

امام جمعه دزفول بیان کرد: در ایام فاطمیه مجالس و شرایط به گونه‌ای است که قلب‌ها به سمت بی‌بی دو عالم متمایل است و این موضوع باعث می‌شود زمینه برای آشنایی بیشتر با معارف مکتب فاطمی و نزدیک‌تر شدن به آن فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما