شناسهٔ خبر: 37902190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در عراق:

ایران حامی صلح و دوستی بین ملت ها و دولت های منطقه است

بغداد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل متحد در عراق تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان ثبات، دوستی و همبستگی با دولت ها، ملت های منطقه و همسایگان است.

صاحب‌خبر -

«ایرج مسجدی» روز چهارشنبه در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد انجام شد با تبیین نقش جمهوری اسلامی ایران در شکست تروریسم در منطقه به ویژه عراق و سوریه به درخواست دولت های این دو کشور گفت که ما از صلح، ثبات، امنیت و آرامش در منطقه حمایت می کنیم.

وی توضیح داد که ایران از هیچ کوششی برای گسترش دوستی، انسجام، همبستگی و تعمیق دوستی بین دو کشور همسایه و دوست ایران و عراق فرو گذار نخواهد کرد.

سفیر ایران در عراق گفت که دولت آمریکا از راهبرد زورمدارنه، ترور، تهدید، تجاوز، حمایت از اشغالگر و تحریم ره به جایی نخواهد برد و این حاصلی جز ایجاد حس نفرت و انتقام جویی مردم جهان و منطقه علیه سیاست های آنها به دنبال ندارد.

مسجدی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسخگوی به هرگونه تهدید و تجاوز خواستار همزیستی، دوستی، توسعه و صلح و ثبات و امنیت در منطقه به ویژه عراق است.

«جنین هنیس پلاسخارت» نماینده سازمان ملل نیز در این دیدار با اعلام آمادگی برای سفر به تهران به منظور رایزنی و گفت و گو با مقام های جمهوری اسلامی ایران از نقش کشورمان در مبارزه با تروریسم در منطقه قدردانی کرد.

نظر شما