شناسهٔ خبر: 37902118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

قدس فروشی نیست | معامله قرن به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندد

واکنش تند رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به «معامله قرن» ترامپ | قدس فروشی نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد قدس فروشی نیست و معامله قرن دونالد ترامپ توطئه‌ای است که اجرا نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از شبکه روسیا الیوم نوشت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی درباره معامله قرن گفت: قدس فروشی نیست و معامله قرن توطئه‌ای است که هرگز اجرا نخواهد شد. ما فورا تمامی اقدامات را برای مقابله با این معامله اتخاذ خواهیم کرد که از جمله آن تغییر نقش تشکیلات خودگردان است.

وی گفت: معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد بلکه به زباله دان تاریخ می‌پیوندد.  استراتژی ما بر ادامه مبارزه برای پایان اشغالگری اسرائیل و  تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس اتکا دارد و در این خصوص همه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

عباس خاطر نشان کرد: واکنش‌های مستقیمی را علیه طرح ترامپ شاهد بودیم و آن‌ها را حمایت می‌کنیم و به قطعنامه‌های بین المللی در این باره استناد خواهیم کرد. ما به اصول و ارزش‌های ملی که شورای ملی فلسطین در ۱۹۸۸ صادر کرد پایبندیم و از آن نمی‌گذریم. به همه جهان می‌گوییم ما تروریست نیستیم و فلسطین به مبارزه با تروریسم پایبند است و جهان باید بفهمد که مردم ما مستحق زندگی کردن هستند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خاطر نشان کرد: ما انتخابات سراسریو ریاستی را اعلام کردیم و به آن پایبندیم و در کرانه باختری و قدس و غزه اجرا خواهیم کرد و هر شهروند اهل قدس باید در مرکز این شهر و نه خارج از آن رای بدهد.

وی گفت: این معامله پایان معاهده بالفور است. معامله قرن به معاهده بالفور استناد دارد که انگلیس و آمریکا آن را تهیه کردند.

عباس همچنین عصر سه‌شنبه پس از حضور در جلسه اضطراری کابینه تشکیلات خودگردان گفت: "ما با این طرح از ابتدا مخالف بوده‌ایم و اکنون هم مخالفیم... هزار بار گفته ایم نه، نه، نه".

وی در واکنشی تند به طرح دونالد ترامپ برای صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن، گفته هیچ سرزمین فلسطینی بدون آن که قدس پایتخت آن باشد قابل تصور نیست. هیچ فلسطینی، عرب مسلمان و حتی کودک مسیحی نمی‌تواند کشور فلسطینی را متصور شد که پایتخت آن بیت‌المقدس نباشد.

نظر شما