شناسهٔ خبر: 37901878 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایتخت شور و شعور حسینی زنجان غرق در ماتم دخت نبی اسلام

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)،برنامه های عزاداری در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز زنجان؛  همزمان با سراسر کشور مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان در سالروز شهادت ام پایتخت شور و شعور حسینی زنجان غرق در ماتم دخت نبی اسلامابیها،حضرت فاطمه زهرا (س)،به عزاداری و سوگواری پرداخته و مراسم های مختلفی را بر پا کرده اند.

در این مراسم ها عاشقان و شیفتگان این بانوی اسلام با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نوحه سرایی به یاد غربت این بانوی بزرگ اسلام اشک ماتم ریختند.

برنامه سوگواره یاس نبوی نیز در 32 بقعه مبارکه زنجان برگزار و خیمه های معرفت برای آشنایی مردم با اهداف و زندگی پربرکت این بانوی اسلامی در محل امامزادگان زنجان برگزار شده است.

خواندن خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا (س)، برپایی مراسم شام غریبان و ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه های مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان است.

دستجات عزاداری زنجان نیز از صبح امروز به حرکت در آمده و در روز شهادت بانوی بزرگ اسلام به عزاداری پرداخته و برسر و سینه می کویند.

همچنین 300 مبلغ نیز در این ایام به مناطق مختلف استان زنجان سفر کرده و آثار و زندگینامه این بانوی اسلام را به مردم تبیین کرده اند.

پخت حلوای نذری درمسجد فاطمه الزهرای زنجان نیز از دیگر برنامه هایی بود که امروز در شهر شور و شعور حسینی برپا شد.

<div id="video-display-embed-code_4452820"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632951/4452820?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما