شناسهٔ خبر: 37901676 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم:

فرصت حضور جوانان در دانشگاه‌ها با توجه به نیاز کشور، باید بیش از گذشته فراهم شود

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌ علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فرصت حضور جوانان در دانشگاه‌ها با توجه به نیاز کشور، باید بیش از گذشته فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، نشست دبیران هیئت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور با حضور محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب، در این نشست با اشاره به اینکه اعضای هیئت‌ علمی عامل توسعه علمی کشور هستند، گفت: فرصت حضور جوانان در دانشگاه‌ها با توجه به نیاز کشور، باید بیش از گذشته فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه اعلام نیازها و جذب اعضای هیئت‌ علمی باید واقعی و بر مبنای نیاز باشد، تصریح کرد: برخی از اعلام نیازها یا عدم نیازها پیشوانه واقعی ندارند.

رئیس مرکز جذب هیئت‌علمی وزارت علوم، ادامه داد: فرآیند اعلام نیاز و جذب اعضای هیئت‌ علمی بیشتر در اختیار خود دانشگاه‌ها است و دخالت هیئت مرکزی در حد رعایت آیین وحدت رویه است.

رضوان‌طلبگفت: میانگین توقف پرونده‌ها در مرکز جذب هیئت‌علمی این وزارتخانه حدود یک ماه بوده که زمان قانونی آن ۴۵ روز است و این مدت برای دانشگاه‌ها سه ماه در نظر گرفته‌شده که پرونده‌ها اغلب بیش از این مدت در دانشگاه‌ها معطل می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه حکیم سبزواری بر گردن مجموعه جذب اعضای هیئت‌علمی حق بزرگی دارد، اظهار کرد: ایجاد سامانه جذب اعضای هیئت‌علمی (نور رضوی) مرهون حمایت‌ها و کمک‌های دانشگاه حکیم سبزواری است.

طرح «سامانه جامع جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های سراسر کشور» در سال ۱۳۹۳ توسط «هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت‌علمی» مطرح و طراحی و پیاده‌سازی آن به دانشگاه حکیم سبزواری واگذار شد.

این سامانه در شهریورماه ۱۳۹۴ با حضور قائم‌مقام وزیر، مسئولان و مدیران وزارت علوم، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه‌های حکیم سبزواری و امام رضا (ع)، از سامانه جامع جذب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های سراسر کشور بهره‌برداری شد.

دانشگاه‌های منطقه ۹ کشور شامل دانشگاه‌های استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان است.

انتهای پیام/4118/

نظر شما