شناسهٔ خبر: 37901664 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چهار واحد عرضه فرآورده خام دامی در کردستان پلمب شد

چهار واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان با شکایت این اداره کل به دلیل تهدید سلامت جامعه پلمب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی ورمقانی مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با بیان اینکه این واحد‌ها در جریان بازدید‌های ۲ روز گذشته بازرسان پلمب شده است، اظهار داشت: این واحد‌ها شامل سه مرغداری غیر مجاز و یک قصابی متخلف در شهرستان دیواندره و سنندج هستند.

او یادآور شد: ۲ واحد مرغداری غیر مجاز در دیواندره و یک واحد مرغداری غیر مجاز در سنندج در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با شکایت اداره کل دامپزشکی و دستور مقام قضایی پلمپ شدند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان بیان کرد: اضافه کرد: یک مرکز عرضه گوشت قرمز (قصابی) در شهرک بهاران سنندج علیرغم اینکه ۲ بار در ماه‌های گذشته پلمب شده بود و چندین بار نیز مشمول جریمه تعزیرات حکومتی بدلیل تکرار در عرضه فراورده خام دامی غیر قابل مصرف با دستور مقام قضایی و بمدت طولانی از امروز مجددا پلمب شد.

ورمقانی با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ واحد عرضه مواد پروتئینی بدلیل انجام تخلفات بهداشتی و عرضه یا نگهداری مواد غیر بهداشتی با حکم مقام قضایی پلمب شده‌اند، گفت: این واحد‌ها شامل مرکز عرضه و رستوران، مرغداری، داروخانه دامپزشکی و درمانگاه دامپزشکی در مناطق مختلف این استان است.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک در خصوص فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی کردستان اطلاع رسانی کنند تا در کوتاهترین زمان به موضوع و تخلف احتمالی رسیدگی شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما