شناسهٔ خبر: 37901609 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

احمد ابوالغیط:

معامله قرن بیانگر دیدگاه غیر الزام آور آمریکا است

دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اعلام طرح معامله قرن اظهار داشت که معامله قرن بیانگر دیدگاه غیر الزام آور آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در واکنش به اعلام معامله قرن از سوی واشنگتن اظهار داشت: طرح معامله قرن حقوق مشروع ملت فلسطین را تا حد زیادی از بین می برد.

وی گفت: تحقق صلح عادلانه و دائمی میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها در گرو خواست طرفین و نه خواست طرف سوم است. طرح صلح رئیس جمهوری آمریکا نیز بیانگر دیدگاه غیرالزام آور آمریکا است.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: ما طرح آمریکا را به دقت بررسی و مطالعه می کنیم و از هر تلاش جدی که برای تحقق صلح انجام شود، استقبال می کنیم. اما پس از اعلام جزئیات این طرح، نخستین برداشت از آن این است که حقوق مشروع فلسطینی ها در سرزمین خودشان به طور گسترده پایمال شده و بندهای این طرح با ایده های توافقی مطرح شده، بسیار فاصله دارد.

ابوالغیط تاکید کرد: نمی توان با نادیده گرفتن اشغال اراضی فلسطینی در سال ۱۹۶۷ از سوی اسرائیلی ها یا تلاش برای قانونی جلوه دادن این اشغالگری، صلح عادلانه و پایدار را محقق کرد.

وی گفت: معیار اساسی برای قضاوت کردن درخصوص هر گونه طرحی برای تحقق صلح، میزان همسویی و سازگاری آن با قوانین بین المللی و مبانی عدالت و انصاف است.

نظر شما