شناسهٔ خبر: 37901400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه مشهد مقدس: صدیقه اطهر(س) قهرمان مبارزه با انحراف و کفر است

امام جمعه مشهدمقدس گفت: صدیقه اطهر(س) در برهه‌ای قهرمان مبارزه با انحراف و کفر است که اگر این مبارزه نبود چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در اجتماع فاطمیون مشهد  مقدس در حرم منور رضوی اظهار داشت: یکی از مواقعی که امام رضا(ع) وعده داده‌اند به داد زائران خود می‌رسند در پل صراط است و امیدواریم این مهم شامل حال ما شود که امروز در مصیبت مادر بزرگوار ایشان در این مکان جمع شده‌اید.

امام جمعه مشهدمقدس گفت: مهمترین مطلب و مسئله این است که ما متلبس به سیره زندگانی صدیقه اطهر(س) باشیم؛ در مورد جریان‌های رفتاری و اخلاقی، فرهنگ زندگی فاطمی، بحث زیاد شنیده‌اید اما نکته‌ای که مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند این است: «مکتب حاج قاسم سلیمانی»؛ زندگی برای انسان دیندار زندگی و جنگ با کفر و یا انحراف است.

علم‌الهدی بیان کرد: در سال دوم هجرت زندگی صدیقه اطهر(س) با حضرت علی(ع) آغاز شد؛ زندگی ایشان با حضرت امیر دائما در مبارزه و ستیز و نبرد با کفر و انحراف بود و کار به جایی رسید که در بخشی از این زندگی، جولان دهنده میدان جنگ وجود مقدس مولا(ع) بود.

وی با اشاره به اینکه در برهه‌ای نیز قهرمانی میدان جنگ منحصر در حضرت صدیقه اطهر(س) شد اظهار داشت: میدانی که حضرت زهرا(س) وارد آن شد میدان انحراف‌ستیزی بود؛ فاطمه زهرا(س) نشان داد که برای یک انسان دین‌مدار، زندگی مبارزه با بی‌دینی است. اگر این مبارزه نبود امروز از اسلام و قرآن و دین چیزی باقی نمانده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این امت را پیامبر اسلام ساخته بود؛ امت ساخته و پرداخته دست وحی باید به وسیله وحی رهبری شود و با غیر وحی قابل رهبری نیست و اگر بنا شد غیروحی در راس قرار گیرد نتیجه آن انحراف و کجروی امت است که از اسلام چیزی باقی نمی‌گذارد.

علم‌الهدی تاکید کرد: برای ایجاد این نقطه، قهرمان میدان صدیقه اطهر(س) است؛ زندگی ایشان از ابتدا با مبارزه و رزمندگی آغاز شده بود.

وی خاطرنشان کرد: به وجود آوردن این عرصه در دل مردمی که قضیه غدیرخم را فراموش کرده بودند کار آسانی نبود و مجاهدت بسیار سرسختانه‌ای بود و اگر مجاهدت ایشان را در کنار مجاهدت حضرت علی(ع) قرار دهیم باید گفت مجاهدات حضرت زهرا(س) هم وزن مجاهدات حضرت علی(ع) بود.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: مجاهده‌ای که صدیقه اطهر(س) انجام داد پیروز بود و جبهه اعتراضی در مقابل جریان حکومت انحرافی از خط امامت را شکل داد و این تبدیل به یک خط اصلی در طول تاریخ شد. امروز روی کره زمین جبهه ایجاد شده به وسیله حضرت زهرا(س) حداقل 300 میلیون پیرو دارد.

انتهای پیام/281/ز

نظر شما