شناسهٔ خبر: 37901069 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پروانه بهره‌برداری چاه‌های فاقد کنتورهوشمند تمدید نمی‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: پروانه بهره‌برداری چاه‌های برقی فاقد کنتور هوشمند تمدید نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۷۶۲ دستگاه کنتور هوشمند حجمی آب و برق روی چاه‌های برقی استان نصب شده و این کار تا پوشش کامل منابع آبی ادامه دارد.

اوبا بیان اینکه نصب این کنتور‌ها موجب کنترل مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و صنعتی می‌شود، اظهار داشت: این تعداد کنتور نصب شده بیش از ۹۰ درصد منابع آبی برق‌دار شهرستان‌های دهگلان و قروه را پوشش داده است.

عرفان مومن پور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه مجاز دارای پروانه بهره‌برداری و حدود هفت هزار حلقه چاه غیر مجاز در استان وجود دارد، افزود: تا پایان سال گذشته نیز ۲ هزار و ۷۱۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های برقی با اولویت شهرستان‌های قروه و دهگلان نصب شده بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: از ابتدای فعالیت این شرکت در استان تا پایان سال ۹۷ تعداد سه هزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز با استناد به حکم مقام قضایی و به منظور حفظ منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی مسدود شده است.

مومن‌پور با بیان اینکه پروانه بهره‌برداری چاه‌های برقی فاقد کنتور هوشمند تمدید نخواهد شد، اضافه کرد: براساس آمار و تحقیقات انجام شده، به طور تقریبی ۱.۹ درصد چاه‌های غیرمجاز کشور در استان کردستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

نظر شما