شناسهٔ خبر: 37901050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاه ناحیه ابهر ۳۰۰ عنوان برنامه در دهه فجر برگزار می‌کند

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه ابهر گفت: به مناسبت دهه فجر امسال بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه در قالب ۱۴ محور از سوی سپاه ناحیه ابهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محسن احمدی تبار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با  تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و تبریک چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دهه فجر امسال با سال‌های قبل در ۳ محور اساسی تفاوت دارد.
وی در بیان این تفاوت ها افزود: امسال اولین دهه فجر انقلاب اسلامی بعد از بیانیه مقام معظم رهبری درباره گام دوم انقلاب اسلامی است که ایشان در آن بیانیه نقشه راه ۴۰ سال دوم انقلاب را ترسیم کردند.
فرمانده سپاه ناحیه ابهر خاطرنشان کرد: تفاوت دوم در شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت است که باعث اتحاد بیش از پیش محور مقاومت در منطقه شده است و تفاوت دیگر در بحث انتخابات اسفند ماه امسال مجلس شورای اسلامی هست.
وی با اشاره به مهمترین خطراتی که امروز متوجه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تصرف در مفهوم انقلاب و انقلابی گری در چهار عرصه، انقلاب زدایی از مفاهیم، انقلاب زدایی از مقدسات، انقلاب زدایی از شخصیت ها و نهادها است، شکل می‌گیرد.
سرهنگ احمدی تبار با اشاره به عنوان مهمترین برنامه‌های دهه فجر سپاه، تصریح کرد: برگزاری جشن های انقلاب، دیدار با ائمه جمعه، نشست روشنگری و بصیرتی، برگزاری مسابقات، تکریم خانواده شهدا و ایثارگران، جشنواره های مختلف، یادواره شهدا و همایش های مختلف، نمایشگاه عکس های دستاوردهای انقلاب، برنامه های خدمت رسانی بسیج سازندگی و غبار روبی مزار شهدا نمونه‌ای از این برنامه ها است.
نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر نیز در این نشست با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به وجه تمایز حرکت امام خمینی (ره) با سایر  انقلاب ها در جهان، تصریح کرد: انقلاب امام خمینی (ره) انقلاب توحیدی بود و همه را بسوی خدا سوق می داد یعنی نگاه توحیدی و ماورا داشتند در حالی که سایر انقلاب های دیگر در جهان مردم را به سوی خود سوق می دهند.
حجت الاسلام شاهسوندی تاکید کرد: اگر در میدان عمل نگاه کنیم می‌بینیم که امام خمینی (ره) حرکتی را پایه گذاری کردند که ۳۸ سال از آن می گذرد و به لطف الهی پا برجا و برخی از نقاط آن تقویت شده است.
وی با اشاره به نگاه غربی ها در تئوری انقلاب ها افزود: غربی ها در تئوری انقلاب ها عبارتی به نام دیالکتیک انقلاب ها را دارند که می‌گویند انقلاب های مختلف جهان در سه نسل قرار دارند، نسل اول انقلاب کنندگان هستند که انقلاب را ایجاد کردند، نسل دوم نسبت به آرمان های انقلاب بی تفاوت می‌شوند و نسل سوم انقلاب ها در بعضی موارد به ضد آرمان های اولیه تبدیل می‌شوند.
وی با اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی ایران گفت: در انقلاب اسلامی امام خمینی (ره ) مردم را به خودش دعوت نکرد و همین امر راز ماندگاری انقلاب است که با عبور از دوران آرمان ها عوض نمی‌شوند چون این انقلاب قائم به شخص نیست و در حال حاضر نسل سومی ها باید انقلاب اسلامی ایران را از نسل اولی و دومی به نسل چهارم و پنجم تحویل دهند.

نظر شما