شناسهٔ خبر: 37900985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رضایی نور در گفتگو با دانشجو:

ارتباط دانشگاه صنعتی قم با شرکت‌های دانش بنیان رو به افزایش است

رئیس دانشگاه صنعتی قم از افتتاح مرکز رشد و نوآوری و فضای کار اشتراکی در دانشگاه صنعتی قم خبر داد و گفت: ما در این فرایند به آن‌ها هم آموزش و مشاوره می‌دهیم، هم برایشان سرمایه کسب می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص ارتباط این دانشگاه با استارت آپ‌ها گفت: مرکز رشد و نوآوری و فضای کار اشتراکی را در دانشگاه صنعتی قم راه اندازی کرده ایم.

رضایی نور افزود: در سطح استان ما فضای کار اشتراکی آن هم در معنای مرسوم که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شریف و دیگر دانشگاه‌های درجه یک در جریان است را نداشتیم. رایزنی و هماهنگی‌های لازم را برای برقراری این اتفاق در سطح استان انجام داده ایم و مجوز وزارت علوم را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: در قالب آن یک فضای کار اشتراکی و شتاب دهنده، خدمات مرتبط با آموزش، شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور و اهدافی که دارای ایده‌های خلاق محور و آگاهانه هستند را پای ریزی کردیم.

وی ادامه داد: ما در این فرایند به آن‌ها هم آموزش و مشاوره می‌دهیم، هم برایشان سرمایه کسب می‌کنیم یا به سرمایه گذار‌ها وصلشان می‌کنیم و فضای کار در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم تا به راحتی به فعالیت بپردازند و برای این منظور ابزار با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیارشان می‌گذاریم.

جلال رضایی نور در پایان گفت: این فضا در محیط خود دانشگاه است که هم برای شرکت‌های دانش بنیان موثر است هم برای دانشجویان مفید است و می‌تواند بازار کاری برای آن‌ها نیز فراهم بکند.

نظر شما