شناسهٔ خبر: 37900979 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

میزان کسری بودجه واشنگتن بیش از یک تریلیون دلار است

اداره بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرد، میزان کسری بودجه دولت فدرال به ۱.۰۲ تریلیون دلار برسد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اداره بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرد، میزان کسری بودجه دولت فدرال به ۱.۰۲ تریلیون دلار برسد.

به گفته اداره بودجه کنگره آمریکا، رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی به ۲.۲ درصد خواهد رسید و طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ به طور متوسط ۱.۷ درصد خواهد بود. بر اساس برآورد‌های این اداره، کسری بودجه آمریکا پس از عبور از مرز یک تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰، در فاصله سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ میلادی ۱.۳ تریلیون دلار خواهد بود، که به گفته برخی از اقتصاددانان و سیاستگذاران رقمی ناپایدار است.

کسری بودجه دولت آمریکا در سال مالی ۲۰۰۹ و پس از اقدامات اضطراری این کشور برای مقابله با رکود اقتصادی شدید به رقم ۱.۴ تریلیون دلار رسید. کسری بودجه آمریکا از سال ۲۰۱۲ تاکنون از یک تریلیون دلار فراتر نرفته و در پایان دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ به ۵۸۵ میلیارد دلار کاهش یافته بود.

بر اساس این ارزیابی، میزان درآمد‌های آمریکا در سال مالی جاری ۳.۶ تریلیون و میزان هزینه‌های آن ۴.۶ تریلیون دلار خواهد بود. بدین ترتیب، بر اساس پیش بینی‌های این گزارش در مورد میزان کسری بودجه دولت فدرال آمریکا، میزان بدهی‌های این کشور تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی به ۳۱.۴ تریلیون دلار خواهد رسید. این رقم معادل ۹۸ درصد تولید ناخالص داخلی امریکا یا کل ارزش پولی تمام کالا‌ها و خدمات تولید شده در آمریکا خواهد بود. این نسبت از بدهی‌های دولت آمریکا به تولید ناخالص داخلی این کشور، از جنگ دوم جهانی تاکنون بی سابقه است و بیش از دو برابر متوسط بدهی آمریکا در طی ۵۰ سال گذشته است.

نظر شما