شناسهٔ خبر: 37900916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عربستان نیز از طرح صلح ترامپ حمایت کرد

وزارت امور خارجه عربستان با اعلام حمایت از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن»، بر آغاز مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه عربستان در حساب کاربری خود در توییتر حمایت خود را از طرح صلح ادعایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد و نوشت: عربستان از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل عادلانه و فراگیر درباره موضوع فلسطین حمایت می‌کند.

عربستان که در خیانت به موضوع فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است و بارها علنی و غیرعلنی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را موجب شده است، مدعی شد که این کشور تلاش‌های زیادی برای کمک به برادران فلسطینی خود انجام داده و در همه موضوعات بین‌المللی در کنار آنها بوده است تا به حق و حقوق قانونی خود دست یابند.

ریاض برای اثبات ادعای خود توافق‌نامه سال ۲۰۰۲ را مثال زد و ادعا کرد: عربستان معتقد است که با راه حل نظامی نمی‌توان صلح و امنیت را برای طرف‌ها به همراه آورد و صلح عادلانه و فراگیر تنها گزینه راهبردی است.

این بیانیه می‌افزاید: عربستان علاوه بر قدردانی از تلاش‌های دولت ترامپ برای پیشبرد طرح فراگیر صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیل، آنها را به آغاز مذاکرات مستقیم زیر نظر آمریکا فرا می‌خواند.

انتهای پیام/4033/

نظر شما