شناسهٔ خبر: 37900840 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

عملکرد خیره کننده مهاجمان استقلال در پلی آف‌های لیگ قهرمانان آسیا

صاحب‌خبر -

 پس از آن که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد استقلال نمی‌تواند در ایران از الکویت میزبانی کند، آبی پوشان به ناچار در دبی به مصاف حریف کویتی خود رفتند و موفق شدند الکویت را با نتیجه ۰-۳ از پیش رو بردارند تا در مرحله نهایی پلی آف، حریف الریان قطر شوند.  

با در نظر گرفتن پرواز‌ها و بازی‌های فشرده استقلال که باعث خستگی بازیکنان این تیم شده بود و از طرف دیگر قدرت الریان که با حضور ستاره‌های خارجی، بیش از پیش شده بود، به نظر می‌رسید آبی پوشان برابر حریف قطری کار سختی داشته باشند. با این حال استقلال با نتیجه‌ای که شاید حتی خوش بین‌ترین هوادارش هم آن را تصور نمی‌کرد، الریان را شکست داد تا پس از پرسپولیس و سپاهان سومین تیم ایرانی حاضر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد.

نکته حائز اهمیتی که در ۲ بازی استقلال در مرحله پلی آف به چشم می‌خورد، عملکرد خیره کننده مهاجمان این تیم بود که باعث شده خط حمله استقلال زهردار‌تر از هر زمان دیگری به نظر برسد. آبی پوشان در مجموع ۲ بازی موفق شدند ۸ بار دروازه حریفانشان را باز کنند.  

به جز گل وریا غفوری برابر الکویت، بقیه گل‌های این تیم در مرحله پلی آف توسط مهاجمان به ثمر رسید. زوج شیخ دیاباته و مهدی قائدی با به ثمر رساندن ۵ گل، روند خوبشان را در این فصل ادامه دادند و امیر ارسلان مطهری هم که از دقیقه ۷۳ به جای قائدی وارد زمین شد، در مدت کوتاه حضورش دبل کرد تا نشان دهد کادرفنی استقلال در ادامه رقابت‌ها می‌تواند بیش از یک یار تعویضی، روی توانایی‌های مطهری حساب باز کند.اضافه شدن مطهری به استقلال، رقابت را در خط حمله این تیم بالاتر برده و باید دید کادرفنی این تیم برای بازی‌های حساس جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و نیم فصل دوم لیگ برتر کدام یک از مهاجمان را در ترکیب ثابت به میدان می‌فرستد.  

 

نظر شما