شناسهٔ خبر: 37900403 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

هشدار چین به حقه گری آمریکا/ واکنش پکن به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در دریای جنوبی

سخنگوی ارتش آزادیبخش خلق چین نسبت به حقه گری آمریکا و اقدامات تحریک آمیز این کشور در دریای جنوبی و ایجاد تنش در این پهنه آبی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آسیا

«لی خوا مین» سخنگوی ارتش آزادیبخش خلق چین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن گفت: اینکه آمریکا بخواهد دست به تحریکات و اقدام تحریک آمیز در دریای جنوبی بزند، مورد قبول چین نخواهد بود و این کشور همچنان انتقادهایش را متوجه واشنگتن خواهد کرد.

وی تصریح کرد روز شنبه این هفته یک فروند ناوشکن آمریکا بدون مجوز وارد محدوده و قلمرو دریایی چین در دریای جنوبی شده و با هشدار بموقع چین این منطقه را ترک کرده است.

لی گفت که چین فورا ناوها و نیروهای دریایی و هوایی خود در منطقه را برای پیگیری این موضوع بسیج کرد و به دنبال هشدارهای آنها، این ناوشکن از حیطه مورد نظر خارج شد.

وی نسبت به مکر آمریکا در دریای جنوبی هشدار داد و افزود: نمی دانیم آمریکا باز چه حقه ای سوار کرده است اما عزم پکن برای حراست از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود راسخ است.

به گزارش ایرنا، چین دریای جنوبی را بخشی از قلمرو خود می داند و همچنان تاکید می ورزد که نیروهای نظامی آمریکا باید این منطقه را ترک کنند.

در یک سال گذشته بارها ناوشکن های آمریکایی به مناطق مختلف دریای جنوبی و تحت قلمرو چین ورود کرده اند و هر بار به دنبال هشدارهای ارتش چین مجبور به ترک منطقه شده اند.

واشنگتن بهانه جویی می کند مبنی بر اینکه برای حراست از کشتیرانی آزاد در دریای جنوبی نیروهایش را به منطقه اعزام کرده است چین این موضوع را بخشی از راهبرد مکر و فریب آمریکا می داند.

نظر شما