شناسهٔ خبر: 37899831 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موافقت پامپئو برای حضور در نشست کنگره درباره تحولات ایران و عراق

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از موافقت پامپئو برای حضور در نشست کنگره درباره سیاست واشنگتن در قبال ایران و عراق خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه گفت: این کمیته با مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده به توافق رسیده است تا در یک نشست استماع علنی درباره سیاست ایران و عراق، شهادت دهد.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این تهدید کرده بود که در صورت مخالفت مجدد پامپئو با شرکت در این نشست، وی را احضار خواهد کرد.

انگل افزود: سه شنبه با پامپئو صحبت کردم و او موافقت کرد تا در یک نشست استماع به طور جداگانه از نشست سالیانه بودجه، شرکت کند. به زودی زمان دقیق برگزاری این نشست را اعلام خواهم کرد.

اعضای کنگره از جمله برخی از جمهوریخواهان حامی ترامپ از دولت آمریکا خواسته‌اند تا اطلاعات بیشتری را درباره ترور سردار قاسم سلیمانی ارائه دهد.

نمایندگان آمریکایی در حال تلاش برای تصویب نهایی قانونی هستند تا بر اساس آن قدرت و اختیارات ترامپ برای استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در خارج این کشور، بدون مجوز کنگره محدود شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما