شناسهٔ خبر: 37899554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

موافقت پمپئو با حضور در جلسه توضیحی کنگره درباره ایران

فارس

وزیر امور خارجه آمریکا موافقت کرده در یک جلسه توضیحی در مجلس نمایندگان درباره سیاست‌های کاخ سفید در خصوص ایران توضیحاتی ارائه کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا بامداد چهارشنبه از موافقت «مایک پمپئو »، وزیر خارجه آمریکا برای حضور در جلسه‌ای علنی در این مجلس جهت توضیح درباره سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران و عراق خبر داد.

«الیوت انگل»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفت که سه‌شنبه با پمپئو صحبت کرده و او قبول کرده در جلسه استماعی جدا از جلسه استماع سالانه بودجه شرکت کند.

انگل گفت به زودی تاریخ این جلسه استماع را مشخص خواهد کرد.

به نوشته رویترز، اعضای کنگره آمریکا به دنبال شنیدن توضیحات دولت ترامپ درباره دلایل تصمیم برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

توجیهاتی که تا به حال مقام‌های دولت ترامپ در این خصوص داده‌اند نتوانسته نمایندگان کنگره را راضی کند.

جمعه هفته گذشته گزارش شده بود مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه این هفته در نشستی محرمانه با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنا سیاست‌های دولت این کشور در قبال ایران را توضیح خواهند داد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران بلندپایه‌ترین مقام وزارت خارجه آمریکا در این جلسه خواهد بود.

رویترز نوشته بود «مایک پمپئو » به دلیل برنامه‌ریزی جهت سفر به اوکراین در این جلسه حاضر نخواهد بود.

دولت ترامپ مدعی شده دلیل تصمیم به ترور سردار سلیمانی «تهدید قریب‌الوقوعی» بوده که او قصد داشته برای منافع آمریکا در منطقه ایجاد کند.

مقام‌های دولت ترامپ از جمله پمپئو در نشستی توضیحی که ماه گذشته میلادی برگزار شد نتوانستند اعضای کنگره را در خصوص وجود تهدیدی قریب‌الوقوع از جانب سردار سلیمانی قانع کنند.

«مایک لی»، نماینده مجلس سنای آمریکا بعد از این نشست توضیحی گفت این بدترین جلسه‌ای بود که ظرف ۹ سال گذشته در این مجلس سنا شاهد آن بوده است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما