شناسهٔ خبر: 37899042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میبدی‌ها با شهید گمنام وداع کردند

یزد-ایرنا - مراسم معنوی وداع با پیکر یکی از چهار شهید گمنام استان یزد سه شنبه شب با حضور مردم شهید پرور و انقلابی میبد در مصلی آیت الله اعرافی این شهر به طرز بسیار باشکوهی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

امام جمعه موقت میبد در مراسم وداع با پیکر این شهید گمنام گفت: مردم شهید پرور این منطقه  بار دیگر توفیق میزبانی شهید گمنام دیگری را پیدا کردند و با چشمان گریان خود پیکر شهیدی که باید برای همه ما الگو و سرمشق باشد ،تشییع و خاکسپاری می‌کنند.

حجت الاسلام محمد اعرافی در ادامه با گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: آن حضرت مادر ولایت و سیره پاک او، الگو و اسوه‌ای است که همه ما پیروی از آن را بر عهده داریم.

وی با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام با فضیلت تر و بالاتر از هر حُسن و نیکی است.

امام جمعه موقت میبد اظهار داشت: آن حضرت چنان دغدغه دین داشت که دوشادوش و در کنار حضرت علی (ع) همچون یک یار وفادار و ایثارگر ایستاد و مدافع ولایت بود.

وی یادآور شد: امروز پیام آن حضرت و شهیدان این است که ما باید مدافع ولایت و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم .

اعرافی خاطرنشان کرد : حرکت ذلت‌گونه کسانی که مذاکره با آمریکا را زمزمه می‌کنند در پیشگاه امام راحل و شهیدان محکوم است.

پیکر این شهید گمنام ۳۰ ساله که به تازگی در شرق دجله تفحص شد و در عملیات رمضان به شهادت رسید، روز چهارشنبه همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) از مقابل سپاه قدیم به سمت خیابان امام، پارک فلسطین، میدان های امام حسین(ع) و جانباز  تشییع و در مصلی آیت الله اعرافی خاکسپاری می‌شود.

پیکر سه شهید گمنام دیگر امروز در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان ، دانشگاه فرهنگیان  و حوزه علمیه کاظمیه  شهر یزد خاکسپاری می شود.

میبد حدود ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌است.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

نظر شما