شناسهٔ خبر: 37898932 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

چه کسانی در خاکسپاری حضرت زهرا (س) شرکت کردند؟

برنامه "صبح و گفتگو" ویژه ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین دکتر عباس ابراهیمی مشاور تولیت مسجد مقدس جمکران از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حجت الاسلام ابراهیمی در این برنامه گفت: امیرالمومنین (ع) طبق وصیت حضرت فاطمه (س) شبانه و مخفیانه بدن مطهر و رنجیده را غسل داد. اسماء می گوید من در دل شب بر بدن مطهر حضرت شب آب می ریختم و امیرالمومنین بدن حضرت را از زیر پیراهن غسل می داد.

وی افزود: امیرالمومنین فرموده بودند که مبادا کسی بلند بلند گریه کند و بناست این کار مخفیانه انجام شود اما نمی توان بچه ای را که مادر از دست داده باشد به راحتی آرام کرد. بچه های حضرت فاطمه (س) آستین به دهان گریه می کردند تا مبادا خلاف توصیه پدر عمل کنند و صدای گریه شان بلند شود اما ناگهان خود ایشان دست از غسل کشید و شروع به گریه کردند.

مشاور تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امیرالمومنین در حین غسل متوجه بازوی ورم کرده ای شد که در حمایت از امام زمان (عج) زخمی شده بود. حضرت در هنگام بستن آخرین بندهای کفن به بچه ها فرمودند بیایید و آخرین توشه ها را از مادر بگیرید. اسماء نقل می کند بچه ها سراسیمه وارد حجره شدند و با مادر درد و دل می کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: حضرت تعدادی از اصحاب خود از جمله سلمان فارسی، ابوذر و عمار یاسر را برای تشییع جنازه دختر پیامبر (ع) فراخواند، قبری آماده شد و امیرالمومنین به تنهایی بدن مطهر حضرت فاطمه (س) را در میان قبر گذاشت.

وی ادامه داد: تاریخ نقل می کند وقتی کار دفن تمام شد غم وجود امیرالمومنین (ع) را فراگرفت و سیلاب اشک ناگهان از گونه های او جاری شد و به مرقد پیامبر (ص) سلام داد و فرمود: "امانت شما را برگرداندم، زهرا خیلی زود از دستم رفت و از او بپرس که با او چه کردند." در اینجا سلمان و و ابوذر حضرت را، که کوه صبر بودند یاری دادند و ایشان را به خانه بردند اما خانه ای که دیگر نه برای ایشان و نه برای بچه ها صفایی نداشت.

نظر شما