شناسهٔ خبر: 37898926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چهارمحال و بختیاری عزادار حضرت زهرا (س) شد

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، چهارمحال و بختیاری غرق در عزا و ماتم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز چهارشنبه ۳ جمادی الثانی ۱۴۴۱ هجری قمری برابر با ۹ بهمن ۹۸ هجری شمسی همزمان با سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، استان چهارمحال و بختیاری غرق در عزا و ماتم شد.

مردم استان چهارمحال و بختیاری همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت سراسر حزن و اندوه حضرت فاطمه زهرا (س) با برپایی آیین‌ها و مجالس روضه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) و اقشار جامعه به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

سیاه پوش کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، خیابان ها، معابر و سر درب منازل، اجرای تعزیه، جلسات روضه خوانی در منازل، و تهیه و توزیع غذا‌های نذری از دیگر برنامه‌های این ایام در استان به شمار می‌رود.

آیین‌های عزاداری و بزرگداشت ایام فاطمیه از چند روز گذشته در نقاط مختلف استان در حال برگزاری است.

گفتنی است: در مورد تاریخ شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چند روایت وجود دارد که بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پدر گرامیشان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در ۱۳ جمادی الاولی (که نظر اهل سنت نیز بر همین تاریخ است) و به روایت مشهورتری ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی در سال یازدهم هجری، در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت، است.

انتهای پیام/ف

نظر شما